Monday, March 19, 2012

Usia Pernikahan Mempengaruhi Kemesraan.......

Sebelum Tido: 
6 minggu: selamat bobok sayang, mimpi indah ya, mmmuach. 
6 bulan: tolong matikan lampu tu, silau ah. 
6 tahun : Sanasikit lah... tido kalau tak mengepit tak bole eh???! 

Pakai Toilet: 
6 minggu: tak apa, u dulu aje lah, i tak buru2 . 
6 bulan: masih lama tak nih? 
6 tahun: brug! brug! brug! (suara pintu digegar), kalau nak bertapa pi lah gunung ledang sana !! 

Balas SMS: 
6 minggu: iye sayang, jap lagi i sampai ruma, i beli murtabak kesukaan u.. 
6 bulan: trafik jam ah 
6 tahun: k.. 

Dating process: 
6 minggu: I love U, I love U, I love U. 
6 bulan: Of course I love U. 
6 tahun : Iyalah!! kalau i tak cintakan u, buat apa i nikah ngan u?? 

Pulang Keje: 
6 minggu: Honey, i dah balik nih.... 
6 bulan : I'm BACK!! 
6 tahun: Masak apa hari ini?? 

Hadiah (ulang tahun): 
6 minggu : Sayang, i harap u menyukai cincin yang i beli 
6 bulan : I beli lukisan, nampak sesuai dengan suasana ruang tengah 
6 tahun : Nih duit, u beli sendiri lah apa yg u nak.. 

Telefon: 
6 minggu: Baby, ada yang ingin bbual ngan u di telefon nih 
6 bulan : Eh...your call... 
6 tahun : WOOIII TELFON BUNYI TUUUHHH....ANGKAT AH!!! 

Masakan: 
6 minggu: Wah, tak sangka i, rasa makanan ini begitu lazaattt...!!! 
6 bulan: Kita makan apa malam ini?? 
6 tahun: HAH? LAUK INI LAGI? 

Memaafkan: 
6 minggu: Sudahlah, tak apa, dah pecah pun, nanti kita beli lagi eh 
6 bulan: Hati-hati! Nanti jatuh tuh. 
6 tahun: Orang dah bilang berkali2 pon tak paham!! 

Baju baru: 
6 minggu: Aduh sayang, u seperti bidadari dengan pakaian itu 
6 bulan: Lah.. beli baju baru lagi? 
6 tahun: DAH BERAPA RIBU HABIS BELI BAJU TU??? 

Merancangkan Holiday: 
6 minggu: Macam mana kalau kita jalan-jalan ke Amerika atau ke tempat yg u nak honey? 
6 bulan: Kita ke Bukit Bintang aje ler ....senang sikit tak perlu naik flight... 
6 tahun: JALAN-JALAN??? DUDUK RUMAH AJE TAK BOLEH EH? BUANG DUIT JE! 

TV: 
6 minggu: Baby, apa yg kita nak tonton malam ini ? 
6 bulan : Sekejap eh, citer bagus ah. 
6 tahun: JANGAN TUKAR2 BOLE 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...