Wednesday, November 30, 2011

Jawatan Kosong Di FlyFirefly Sdn Bhd


Sales Executives, Travel Trade/ Corporate
Management Accountant
Call Centre Officers
Executive, Cargo
Captain (ATR Rated)
In-flight Services Officers
Licensed Aircraft Engineer

http://www.fireflyz.com.my

Jawatan Kosong Di Telekom Malaysia Berhad

Pembantu Pegawai Sokongan
Assistant Manager Account TMA
Kerani Kanan Sokongan
Pembantu Pegawai sokongan
Assistant Lecturer (I.T.)
Asst Mgr Acct Mgmt-DWH BS (TMR&TMW)
Asst. Mgr. ETL -Target Data (iCare & SP)
Asst. Mgr. Service Activation Systems 2
Asst Mgr Account Mgmt2
Asst Mgr NCon Order Capture & Fulfill. 7
Asst Mgr WGBS Devl. 1
Asst Mgr BB & Tel Pricing Solution Mgmt
Asst Mgr NIS User Support 1
Asst Mgr Business Analyst NIS 1
Asst Mgr PCS Devl. 3
Asst. Manager SBC
Asst General Manager IP & Ethernet
Pembantu Pegawai Teknik
Assistant Manager Manpower Planning
Asst Mgr Services Fullfilment
Asst Mgr Zone Leader Gombak
HSBB Asst Mgr Product Mgmt
Assistant Manager Data Center Service Management
Assistant Manager RNO ZBT Tawau
Assistant Manager RNO ZBT Sibu
Assistant Manager Access Maintenance Tawau/Sandakan
Assistant Manager ZFT Bintulu
Assistant Manager Data Kuching/Stampin
Pembantu Pegawai Sokongan
Pembantu Pegawai Sokongan
Manager Regulatory & Compliance (VADS & PT VADS)
Pegawai Sokongan
Assistant Manager 1st Level Technical Support
Security Analyst
Assistant Manager Bandwidth Delivery
Manager Product Development & Management MLAN
Assistant Manager Event/Retention & Loyalty
Assistant Manager, School of Management


Close Date: 16 Dec 2011

Penebang pokok dan kapak tumpul

AL-KISAH pada masa zaman dulu ada seorang penebang kayu menerima pelawaan daripada seorang majikan untuk memotong pokok di hutannya. Kerana gaji dan kerja yang dijanjikan sangat lumayan, penebang pokok itu bertekad untuk bekerja sebaik mungkin demi membalas budi dan kepercayaan yang diberikan kepadanya.

Ketika mula bekerja, majikannya memberikan sebilah kapak dan menunjukkan kawasan kerja yang perlu dilakukan dalam masa yang ditentukan.

Hari pertama bekerja, dia berjaya menumbangkan lapan batang pokok. Pada petangnya, selepas mendengar hasil kerjanya sangat baik, majikan itu memberikan pujian kepadanya.

“Hasil kerjamu sungguh luar biasa! Saya sangat kagum dengan kemampuan kamu menebang pokok itu. Belum pernah ada sesiapa sepertimu sebelum ini. Teruskan bekerja seperti itu,” kata majikan itu.

Pujian daripada majikannya itu memberikannya motivasi untuk terus melaksanakan kerjanya. Pada keesokan harinya, penebang itu bekerja lebih keras lagi, tetapi kali ini dia hanya berjaya menumbangkan tujuh batang pokok.

Hari ketiga pula, dia bekerja lebih keras lagi namun hasilnya tetap tidak memuaskan bahkan mengecewakan. Semakin hari semakin sedikit pokok yang ditebangnya.

“Sepertinya aku kehilangan kemampuan dan kekuatanku, bagaimana aku dapat terus bertanggungjawab hasil kerjaku kepada majikan?,” fikir penebang pokok itu kerana dia merasa malu dan putus asa.

Dia menghadap majikannya sambil kepalanya tertunduk lalu meminta maaf atas hasil kerja yang kurang memberangsangkan itu. Dia mengeluh kerana tidak mengetahui apa yang terjadi.

Majikan itu bertanya kepadanya: “Bila masanya kamu mengasah kapak kamu?”

“Mengasah kapak? Saya tidak mempunyai masa untuk itu, saya sangat sibuk setiap hari menebang pokok dari pagi hingga petang dengan sekuat tenaga,” kata penebang itu.

“Nah, di sinilah masalahnya. Ingat, hari pertama kamu kerja? Dengan kapak baru yang terasah tajam, maka kamu mampu menebang pokok dengan hasil luar biasa.

“Hari-hari berikutnya, dengan tenaga yang sama, menggunakan kapak yang sama tetapi tidak diasah, kamu tahu sendiri, hasilnya semakin menurun. Maka, sesibuk mana pun kamu perlu meluangkan masa untuk mengasah kapakmu, supaya setiap hari kamu bekerja dengan tenaga yang sama dan hasil yang maksimum. Sekarang pergilah asah kapakmu dan segera kembali bekerja!” perintah majikan.

Sambil mengangguk-anggukkan kepala dan mengucap terima kasih, penebang itu berlalu di hadapan majikannya untuk mengasah kapaknya.

Sebenarnya betullah kata bijak pandai. Istirahat bukan bererti berhenti, tetapi untuk menempuh perjalanan yang lebih jauh lagi dan mencabar. Sama seperti penebang pokok itu, kita pun setiap hari dari pagi hingga malam hari, seolah-olah terjebak dalam kesibukan.

Sibuk, sibuk dan sibuk, sehingga sering kali kita lupa untuk berehat iaitu istirahat seketika mengasah serta mengisi hal-hal baru untuk menambah pengetahuan, wawasan apa lagi soal spiritual, ibadah, soal matlamat supaya kita lebih bermotivasi. Jangan sibuk mencari kelemahan dan kesilapan orang lain, tetapi sibuklah mencari kesilapan sendiri, dengan bermuhasabah, bermujahadah dengan memperbanyakkan membaca.

Dengan ilmu sahajalah kita boleh berada di mana sahaja sebab ilmu yang kita galas tidak pernah membebankan kita. Ilmu bagaimana mengenal Allah mesti diperbaharui, ilmu mengenai kenabian, malah ilmu diri kita sendiri.

Dari mana kita datang, di mana kita sekarang, apa yang patut kita lakukan sekarang di dunia dan selepas ini ke mana kita akan pergi. Semoga tazkirah kali ini kita sentiasa tajam dengan ilmu dan keprihatinan terhadap tanggungjawab seharian barulah hari mendatang menjadi lebih baik dari semalam, dan hari esok lebih baik dari sebelumnya.

Renung-renungkan...harian metro

Tuesday, November 29, 2011

Jawatan Kosong Di Perbadanan Bioteknologi Dan Biodiversiti Negeri Johor


PEMBANTU PENGURUS ACARA (PENGURUSAN/PERSIDANGAN/PAMERAN)



TARIKH TUTUP:10 Disember 2011
http://www.jbiotech.gov.my

Jawatan Kosong Di Darul Quran wal Hadith (DaQwaH)

Pembantu Tadbir
Guru Hafazan
Pegawai Keselamatan
Akauntan

Tarikh tutup permohonan adalah pada 16 Disember 2011
http://yayasansofa.com

Cita-cita

Cuti semester bagi murid-murid sekolah bagi sebuah sekolah yang berada di luar Bandar telah tamat tempohnya. Sekumpulan murid-murid pintar dari kelas 3 Ceria dengan cerianya memulakan kelas pertama dengan Cikgu Fery.

Seperti kebiasaan pada awal kelas cikgu ingin menyematkan semangat belajar dalam diri pelajar dengan bertanyakan cita-cita mereka.

Satu persatu pelajar dengan bersemangat menjawab.

Farid : Saya ingin jadi Doktor.

Cikgu Fery : Bagus….nanti cikgu boleh dapatkan rawatan percuma.

Ikhwan : Saya ingin jadi petani moden.

Cikgu Fery : Lagi bagus….nanti hantarkan bekalan sayur percuma ke rumah cikgu.

Cikgguuuuu!!!.Sahut seorang murid bernama Sharil dari meja belakang…

Cikgu Fery : Yer saya….

Shahril : Cita-cita dorang tak mencabar la cikgu…cita-cita saya ingin pecahkan rekod dunia..saya ingin menjadi orang pertama menjejaki kaki ke planet matahari.

Semua murid tepuk tangan dan bersorak.

Cikgu Fery : Saya rasa cita-cita awk tu akan menyebabkan awak dapat menetapkan tarikh mati awak la….kan planet matahari tu panas... terbakar la kaki awak tu…tengok macam petang ni la, panaskan…tapi ni jaraknya masih jauh..

Semua pelajar tengok Sharil…

Shahril : Ala…cikgu ni… cikgu…ingat saya ni bodoh sangat ke, saya tahu la matahari tu panas…tapi saya bercadang nak pergi malam…malam kan sejuk..macam semalam sejuk je…..

Semua murid tepuk tangan dan bersorak

Monday, November 28, 2011

Jawatan Kosong Di Bank Islam Malaysia Berhad

TERJATUH KETIKA MAHU PERGI KE MASJID

Seorang lelaki muda bangun di awal pagi utk solat subuh di masjid. Dia berpakaian, berwudu' dan berjalan menuju masjid. Di tengah jalan lelaki itu jatuh dan pakaiannya kotor. Dia bangkit, membersihkan bajunya, dan pulang ke rumah. Di rumah, dia berganti baju, berwudu', dan, berjalan menuju masjid.

Dlm perjalanan ke masjid, dia jatuh lagi di tempat yg sama! Dia, sekali lagi, bangkit, membersihkan dirinya dan kembali ke rumah. Dirumah, dia, sekali lagi berganti baju, berwudu' dan berjalan lagi menuju masjid.

Di tengah jalan menuju masjid, dia bertemu seorang lelaki yg memegang lampu. Dia menyapa lalu lelaki itu menjawab "Saya melihat kamu jatuh 2 kali di perjalanan menuju masjid, jadi saya bawakan lampu untuk menerangi jalan kamu.' Lelaki muda mengucapkan terima kasih dan mereka berdua berjalan ke masjid.

Saat sampai di masjid, lelaki muda itu mengajak teman barunya yang membawa lampu untuk masuk bersolat subuh bersamanya. Lelaki tadi menolak. Berkali-kali diajak tetapi jawapannya sama.

Lelaki muda bertanya, kenapa menolak untuk masuk bersolat. Lelaki pembawa lampu menjawab:

AKU ADALAH SYAITAN !

Lelaki muda itu sungguh terkejut..!

Syaitan menjelaskan, ''Saya melihat kamu berjalan ke masjid,dan sayalah yg membuat kamu terjatuh. Ketika kamu pulang ke rumah, membersihkan badan dan kembali ke masjid, Allah mengampunkan semua dosamu. Saya membuatmu jatuh kedua kalinya, dan itupun tidak membuatmu merubah fikiran tetapi tetap kembali ke masjid.

Kerana itu, Allah mengampunkan dosa seluruh keluargamu. Saya KHUATIR jika saya membuatmu jatuh ketiga kalinya, mungkin Allah akan mengampunkan dosa seluruh penduduk desamu, jadi saya harus memastikan bahwa kamu sampai dimasjid dgn selamat..'

MORAL :

Jangan abaikan suatu niat baik yg kita mahu lakukan, kerana kita tidak pernah tahu ganjaran yg bakal kita perolehi

Sunday, November 27, 2011

Jawatan Kosong Di Touch 'N Go Sdn Bhd


Jawatan Kosong Di Sime Darby Property


Jawatan Kosong Di Star Publications (M) Berha


·         Circulation Executive (based in Bukit Jelutong, Shah Alam)  Closing Date Dec 2011
·         Clerical Assistant (Advertising Department) Closing Date13 Dec 2011
·         IT TECHNICIAN (to be based in PG)  Closing Date 10 Dec 2011
·         Assistant Circulation Manager (PJ) Closing Date08 Dec 2011



Tahun baru dalam semangat hijrah

Oleh Dr. Sidek Baba

Tahun baru bakal menjelang tidak lama lagi. Dari sudut umur ia bermakna manusia semakin besar, remaja, dewasa dan tua. Dari sudut pengalaman, lazimnya, ia semakin bertambah. Inilah faktor silih gantian yang berlaku dalam hidup.

Tidak ada sesuatu yang kekal dalam alam ini melainkan Allah. Detik yang kita lalui sekarang akan berlalu untuk menjejaki detik-detik seterusnya.

Hari yang ditempuhi kini akan menjadi kenangan-kenangan apabila esok datang. Minggu yang kita jalani akan menjadi sejarah bila minggu berikutnya menjelang. Bulan yang kita ikuti dengan pelbagai perkara akan menjadi silam bila bulan-bulan berikutnya tiba. Dan tahun yang kita alami akan juga bertukar ke tahun baru untuk dibaharui tekad dan azam.

Lazimnya remaja suka menyambut tahun baru dengan azam. Azam yang dilalui pada tahun-tahun terdahulu diperkukuhkan atau diperbaharui dan azam terkini di bina. Ada remaja menyambut tahun baru dengan bersukaria, berseronok dan berhibur. Tetapi sebagai remaja Islam, tahun baru tentunya disambut dengan jiwa hijrah.

Jiwa hijrah bermakna terdapat perubahan yang bermakna kepada remaja. Semangat hijrah Rasulullah s.a.w yang dijadikan sistem kalendar didasarkan pada hari pertama Rasulullah berpindah iaitu pada tahun 622 Masihi sementara tahun Masihi sistem kalendar Gregorian diperkenalkan di England pada abad ke 18.

Tahun Islam didasarkan kepada perputaran bulan dan berjumlah 354 hari setahun, berbeza dengan tahun Masihi berjumlah sekitar 365 hari. Apa pun perbezaan, kita tetap merayakan detik yang yang sama dan tahun yang serupa. Apa yang berbeza ialah cara dan semangat merayakan tahun baru tersebut.

Merayakan tahun baru dalam semangat hijrah, mengingat kita tentang kesan perubahan yang dilakukan oleh Rasulullah terhadap umat manusia. Penghijrahan itu adalah amat strategik bagi remaja hari ini kerana kepayahan membimbing manusia ke arah fitrah di awal perjuangannya di Mekah menyebabkan Rasulullah bertekad mengembangkan risalah kebenaran di Madinah.

Ia diterima dengan baik di Madinah dan persaudaraan Ansar dan Muhajirin adalah lambang persaudaraan tulen yang berasaskan tauhid. Akhirnya Rasulullah kembali semula ke Mekah dengan suasana penerimaan yang baru.

Madinah dibangunkan sebagai suatu kota contoh masyarakat berbilang dengan asas syariah dijadikan landasan membangun perubahan dan kemajuan. Dalam tempoh satu abad selepas wafatnya Rasulullah, wilayah pengaruh Islam berkembang di Asia Barat, Afrika Utara, Semenanjung Iberia dan sebahagian benua India. Tradisi ilmu yang berkembang di Baghdad dan Baitul Hikmah dan Andalusia menjadikan tamadun Islam sebagai obor membimbing manusia ke arah tamadun.

Tahun baru dalam semangat hijrah harus membawa remaja berfikir tentang umat Islam kini. Barat yang terhutang ilmu kepada Islam mampu bangun melakukan perubahan dan penjajahan dan akhirnya selama hampir 700 tahun minda Barat menguasai minda umat Islam. Pada hari ini sebahagian remaja Islam menjadikan Barat sebagai rujukan untuk maju, moden dan progresif. Terdapat di kalangan remaja Islam menganggap Islam sebagai agama yang membelenggu, jumud dan ketinggalan zaman. Lalu mereka memeluk apa saja yang datang dari Barat seerat-eratnya sebagai lambang kebebasan dan identiti diri. Agama dan tradisi keilmuan yang membawa umat Islam ke arah tamadun hampir dilupakan.

Semangat hijrah harus mendorong remaja berfikir ke arah perubahan yang fitrah.

Islam tidak menyekat remaja dan manusia untuk maju dan membangun. Konsep maju dan membangun dalam tradisi Islam merujuk kepada kualiti manusianya. Kualiti manusia tidak saja diukur dari sudut pencapaian ekonomi atau teknologinya tetapi juga dinilai dari sudut akhlak dan peribadinya. Apa maknanya kemajuan ekonomi dan teknologi sekiranya manusia menjadi bertambah rakus, zalim dan kejam terhadap sesama manusia.

Membimbing

Apa maknanya pertumbuhan ekonomi dan kecanggihan teknologi maklumat kalau sekiranya kemiskinan, kebuluran, kejahilan umat manusia masih berleluasa dan kecanggihan teknologi menyebabkan manusia menderita kerana peperangan yang dipaksakan oleh kuasa-kuasa Barat. Dalam tradisi Islam kemajuan ilmu, sains, teknologi serta pertumbuhan ekonomi membimbing manusia ke arah kesejahteraan bukan sebaliknya.

Tahun baru dalam semangat hijrah harus mampu membina azam dan tekad remaja Islam untuk kembali kepada fitrah diri. Kemajuan dan perubahan yang menolak kepentingan fitrah menyebabkan gejala-gejala yang tidak baik terus subur merosakkan minda, gaya hidup dan kecenderungan remaja. Terlibatnya remaja dengan dadah, pergaulan yang lepas bebas, ketagihan muzik rock dan rap, hiburan yang berlebihan, faham hedonistik yang melampau, terjebak dengan musibah AIDS/HIV, ‘Mat dan Minah Rempit’ yang merisaukan masyarakat adalah pertanda kerosakan yang sedang menimpa remaja dan bakal merosakkan generasi hari depan umat Islam.

Kembali kepada fitrah bermaksud kembali kepada kehidupan yang baik dan sempurna. Apabila remaja memahami bahawa ilmu dan pendidikan itu penting, ia pertanda bahawa remaja berada di landasan yang betul. Apabila remaja cenderung untuk mengkaji keunggulan tradisi silam yang patut dipelajari dan mengukuhkan jati diri Islami yang terbuka untuk menerima unsur-unsur baik dari budaya lain, ia bermakna remaja Islam memiliki pendirian dan terbuka untuk belajar dari yang lain. Apabila remaja Islam tidak menjadikan hiburan dan pergaulan cara Barat sebagai pertunjuk terbaik, ia mendorong remaja menguasai ilmu dan keterampilan dalam seni hiburan yang terizin dan dalam masa yang sama mampu bergaul secara sihat untuk dewasa dalam kematangan dan kecemerlangan. Ia bermakna remaja menjadi aset kepada umat dan negara.

Oleh itu amat penting bagi remaja Islam kenal dirinya dengan mengenal Allah. Mengenal Allah ialah memahami Kalam-Nya iaitu al-Quran dan pesuruh-Nya iaitu Rasulullah s.a.w. Dari al-Quran terkandung suluh atau pedoman memandu manusia memahami faktor nyata dan memahami faktor ghaib. Darinya remaja dapat mengimbangi antara keupayaan akal dan keupayaan hati atau kalbu supaya wujud titik keseimbangan antara bukti pencarian manusia dengan pedoman Allah membimbing ke arah memahami yang ghaib. Tanpa asas ini para remaja akan kehilangan arah dalam berfikir dan melakukan sesuatu.

Meneliti sunah Rasulullah memberi teladan kepada remaja tentang nilai-nilai manusiawi yang hidup berpaksikan ajaran al-Quran. Darinya Rasulullah meninggalkan jejak-jejak teladan dan ikutan untuk dikembangkan oleh manusia dalam zaman-zaman berikutnya. Dengan pedoman ini remaja akan sentiasa berada dalam keadaan fitrah.

Perubahan yang berlaku di sekitar remaja tidak akan menyebabkan remaja menjadi celaru kerana pancang hidup iaitu akidah, ibadah, syariah dan akhlak akan sentiasa menjadi pedoman terbaik dalam hidup. Tanpa asas ini remaja akan kekosongan dan akhirnya mudah terjebak dalam pengaruh-pengaruh terkini yang bersimpang-siur cuba menyesatkan remaja dan kehidupannya.

Menerima kedatangan tahun baru dengan semangat hijrah iaitu menerima keyakinan bahawa Nabi Isa al Maseh adalah Nabi dan hijrah Rasulullah ke Madinah adalah hijrah seorang Nabi yang cuba melanjutkan tradisi Nabi Isa dalam mentauhidkan Allah. Asas ini kalau dapat dikembangkan oleh remaja dalam azam dan tekad, memperbaharui cita-cita dan amal, ia bakal menjadikan remaja manusia yang memiliki kualiti kecemerlangan. Inilah asas yang bakal mengembalikan remaja Islam sebagai pewaris kekuatan tamadun silam yang memimpin manusia ke jalan kebaikan dan kebenaran. 



Sumber: http://drsidekbaba.blogspot.com/2007/03/tahun-baru-dalam-semangat-hijrah.html

Saturday, November 26, 2011

Jawatan Kosong Di Forest Research Institute Malaysia (FRIM)


1. Admin Account Clerk
2. Production Supervisor
3. Production Assistant

Tarikh Tutup Permohonan : 2 Disember 2011

Jawatan Kosong Di BCIC Holdings Sdn Bhd (anak syarikat milik penuh Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang)

PENGAWAL KESELAMATAN


Tarikh tutup permohonan ialah pada 9 DISEMBER 2011
http://www.pknp.gov.my

Jawatan Kosong Di International Islamic University Malaysia ( UIAM)


#PositionWork LocationPosting DateApplication Deadline
1.  ASSISTANT ACCOUNTANT [W-27] Selangor22 Nov 201110 Dec 2011
2.  SECURITY GUARD (KP-11) Selangor22 Nov 201110 Dec 2011
3.  PRE-SERVICE HEALTH SCIENCES TRAINEE (CERTIFICATE IN DENTAL SURGERY ASSISTANT) Pahang, Selangor21 Nov 201104 Dec 2011
4.  PRE-SERVICE HEALTH SCIENCES TRAINEE (DIPLOMA IN DENTAL TECHNOLOGY) Pahang21 Nov 201104 Dec 2011
5.  PRE-SERVICE HEALTH SCIENCES TRAINEE (DIPLOMA IN DENTAL NURSING) Pahang21 Nov 201104 Dec 2011
6.  PRE-SERVICE HEALTH SCIENCES TRAINEE (DIPLOMA IN MEDICAL ASSISTANT) Pahang21 Nov 201104 Dec 2011
7.  PRE-SERVICE HEALTH SCIENCES TRAINEE (DIPLOMA IN PHYSIOTHERAPIST) Pahang21 Nov 201104 Dec 2011
8.  PRE-SERVICE HEALTH SCIENCES TRAINEE (DIPLOMA IN PHARMACY) Pahang21 Nov 201104 Dec 2011
9.  PRE-SERVICE HEALTH SCIENCES TRAINEE (DIPLOMA IN RADIOGRAPHER) Pahang21 Nov 201104 Dec 2011
10.  PRE-SERVICE HEALTH SCIENCES TRAINEE (DIPLOMA IN NURSING) Pahang21 Nov 201104 Dec 2011
11.  PRE-SERVICE HEALTH SCIENCES TRAINEE (DIPLOMA IN MEDICAL LAB TECHNOLOGIST) Pahang21 Nov 201104 Dec 2011
12.  TECHNICIAN (J-17) (Engineering Workshop) Kuala Lumpur, Selangor18 Nov 201111 Dec 2011
13.  TECHNICIAN (J-17) (Biotechnology Engineering) Selangor18 Nov 201111 Dec 2011
14.  AUDITOR /ACCOUNTANT [W-41] Selangor16 Nov 201101 Dec 2011
15.  ACCOUNTING ASSISTANT (W-17) Selangor27 Oct 201126 Nov 2011
16.  ENGINEER (J-41) Selangor27 Oct 201130 Nov 2011
17.  TECHNICIAN (J-17) Kuala Lumpur, Selangor27 Oct 201130 Nov 2011


http://impact-my.jobstreet.com

Jawatan Kosong Di Lembaga Tabung Haji

1. Pengurus Nasihat Korporat & Gubalan
2. Pengurus Unit Sekretarial
3. Pengurus Unit Litigasi
4. Eksekutif Nasihat Korporat & Gubalan
5. Setiausaha


Tarikh Tutup Permohonan : 2 Disember 2011
http://www.tabunghaji.gov.my

Jawatan Kosong Di Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang Sdn Bhd

CUSTOMER RELATIONS OFFICER


CLOSING DATE : 21 DECEMBER 2011
http://www.pba.com.my

Jawatan Kosong Di JABATAN AGAMA ISLAM SELANGOR (JAIS)

1. Computer Technician - FT17
2. Administrative Assistant - N17
3. Laboratory Assistant - C17

TARIKH TUTUP: 2 DISEMBER 201
http://www.jais.gov.my

Jawatan Kosong Di Iskandar Waterfront


Jawatan Kosong Di Alam Flora


Jawatan Kosong Di Syarikat Prasarana Negara Berhad


Doa Awal tahun


Fadilat doa awal tahun adalah membentengi diri dari gangguan syaitan. Barang siapa membaca doa ini sebanyak tiga kali, setelah solat rawatib selepas magrib pada malam 1 Muharam, maka Allah SWT. Memerintahkan dua malaikat untuk melindunginya daripada fitnah dan tipu daya syaitan selama sepanjang tahun.
 
Berikut ialah Doa Awal Tahun;
 
Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang Segala puji-pujian bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Rahmat dan kesejahteraan kepada utusan Allah yang paling mulia juga kepada keluarga baginda dan sahabat-sahabat baginda semuanya..
 
” Ya Allah, Engkaulah yang kekal abadi, yang sedia ada, tiada awal dan akhir bagiMu. Sesungguhnya kelebihanMu yang amat besar dan kemurahanMu yang melimpah sangat diharapkan-harapkan. Kini tahun baru telah tiba.
 
Bersempena ini, kami memohon kepadaMu, perlindungan menghadapi syaitan yang dilaknat, konco-konconya dan tentera-tenteranya. Kami juga memohon pertolonganMu untuk mengalahkan runtunan nafsu yang mendorong kepada kejahatan. Kami juga memohon kepada Mu agar kami sentiasa sedia ingin melakukan perkara yang mendampingkan diri kepadaMu sehampir-hampirnya, Wahai yang Maha Agung dan Maha Mulia.
 
Dan Allah merahmati penghulu kami,nabi Muhammad,ahli keluarga dan sahaba-sahabat baginda semuanya. Segala puji-pujian bagi Allah,Tuhan sekelian alam..
 
Amin ya rabbal’alamin..

Wednesday, November 23, 2011

Ular Menceroboh rumah


Ular adalah haiwan yang berjaya menakutkan manusia dan haiwan2 lain walaupun tidak mempunyai kaki, tangan mahupun sayap.
 
Tetapi ular memanfaatkan segala kelebihan yang ada padanya iaitu penglihatan yang tajam dan tulang yang kuat.
 
Ditambah lagi dengan daya fokusnya yang tinggi semasa mencari mangsa. Disebabkan fokusnya yang amat tinggi itu, ular tidak akan melakukan sesuatu yang sembarangan.
 
Nah, apabila dia masuk ke rumah, iaitu tempat berlindung utama bagi manusia, ular sebenarnya ingin menyampaikan sesuatu maksud. Maksud apakah itu? Check this out:

1. Jin dikatakan boleh menjelmakan dirinya dalam bentuk ular hitam sejak zaman nabi lagi. Apabila ular hitam menjenguk rumah anda, jangan dibunuh. Dia tidak akan mencederakan kamu kerana dia cuma mau menyampaikan berita buruk yang akan berlaku jika kamu tidak pindah rumah dengan segera.

2. Apabila ular menyusup rumah kamu, sedangkan kamu tidak memelihara ular, itu maksudnya rumah kamu perlu renovation. Masih ada rongga di dinding kamu yang belum ditampal.

3. Apabila ular memasuki stor kamu, itu tandanya stor kamu perlu terlalu banyak tikusnya. Maka bersihkanlah stor itu secepat mungkin sebelum ular membawa temen2nya utk mencari makan di sana.

4. Apabila ular mengunjungi rumah kamu, dan kamu sedar rumah kamu berhampiran sawah padi, maksudnya kedudukan rumah kamu telah mengganggu habitat ular yang menjaga sawah kamu dari dimusnahkan oleh tikus.

5. Apabila ular tersadai- sadai di halaman rumah kamu, itu mempunyai dua kemungkinan: sama ada tikus sudah tidak cukup di habitat asalnya atau 2: rumput di halaman rumah kamu terlalu panjang, tiada bezanya dengan hutan tempat asal sang ular.

6. Apabila ular mencerobohi kawasan perumahan kamu, maksudnya habitatnya sedang terancam. Tidak hanya ular, haiwan2 lain juga akan mendatangi kawasan perumahan berhampiran kerana habitat mereka diganggu.

7. Apabila ular menjenguk rumah kamu dan membawa temannya bersama-sama, maksudnya dia sudah pernah datang ke tempat kamu dan dia suka berada di sana.

8. Apabila ular kamu temukan di kawasan rumah kamu dan dia tercedera, maksud nya dia gagal mencari jalan pulang dan terserah kamu untuk menghantarnya ke vet atau memeliharanya.

Monday, November 21, 2011

Jawatan Kosong Di PUSPAKOM Sdn. Bhd

1. Senior Training Executive
2. Manpower Planning & Recruitment Executive
3. Contracts & Procurement Executive
4. Analyst Programmer


Closing Date: 28 November 2011
http://www.puspakom.com.my

Jawatan Kosong Di PUSTAKA NEGERI SARAWAK

 Pembantu Akauntan, Gred W1

 Tarikh tutup iklan adalah pada : 30 November 201
http://www.pustaka-sarawak.com

Jawatan Kosong Di Institut Terjemahan Negara Malaysia (ITNM)


EDITOR

Tarikh Tutup: 28 Nov, 2011

Jawatan Kosong Di Maxis

1. Business Development Specialist
2. Sales Support Executive
2. Manager/Asst Manager, Financial and Operational Audit
4. Prepaid Marketing Senior Executive
5. Home Services Senior Executitve
6. Assistant Specialist, CRM-Customer Experience
7. Financial Analyst


http://siva-sg.jobstreet.com

Sunday, November 20, 2011

Jawatan Kosong Di HP


Worldwide Partner Portal Program Manager
Staffing Advisor
Situation Specialist
NOC Lead
Financial Analyst II
CISCO Network Engineer
Alliance OSS Sales Specialist, Communications & Media Solutions
WW Contracts Operations Program Manager
Wintel Engineer
Wintel - Analyst / Specialist
Unix - Analyst / Specialist
Technology Consultant III
Technical Solutions Cons IV
Svc Info Developer III
Strategic Procurement Mgr II
Strategic Procurement Analyst (Japanese Speaking)
Storage (SAN & Netapp) - Analyst / Specialist
Solution Manager (Application Management Services)
Solution Architect (Learning Solutions) Pursuit
Solution Architect (FSI&Energy)
Software Test Engineer
Software Compliance Analyst
Sls Specialist IV, Storage
Sls Specialist II, Systems
Senior Financial Analyst I
SAP Consultant - BW
Reporting Database Specialist
Release Management
PSG WW Warranty Financial Analyst III
Project/Test Manager
Project Manager
Process & Capabilities Mgr I
Problem Management
Presls Tech Cons IV, Systms
Presls Tech Cons IV, ArcSigh HP SW
Operations Manager
Marcom Programs Mgr I
Management of Change Engineer
Lotus Domino Specialist
Leave Management System Admin Analyst
Lao Speaking Technical Support
L&D Business Partner
Knowledge Manager
Java Developers
 ITO Svc Delivery Cons III
ITO Svc Delivery Cons II
ITO Svc Delivery Cons I
ITO Financial Analyst III
IT Developer/Engineer I ( New GRAD)
IT Compliance & Governance Consultant
Inside Sls Rep III, Outbound
Inside Sls Rep II, Inbound
Infrastructure Account Delivery People Manager, SEA
Information Testing
Global Reporting Analyst
Global Process Consultant
Global IT Internship Program
Global Financial Analysts (Cyberjaya)
Financial Analyst III - GEM
Financial Analyst III
Financial Analyst II
Financial Analyst I
Finance Opportunity Consultant, Malaysia
Finance Manager (Cyberjaya)
Enterprise Learning Solution Delivery
DBA Specialist
Database - Analyst / Specialist
Customer Proj/Prgm Mgr IV
Credit/Collections Analyst I - Collections
Credit/Collections Analyst - Collections
Contracts Negotiator
Collections and Recovery Specialist
COE Manager
Client Manager
C&B Advisor
Business Planning Manager II
Business Operations Analyst (CRM)
Business Consulting V
Business Consulting IV - Storage SA
Business Consulting IV
Bus Development Consultant IV
Backup - Analyst / Specialist
Application Solution Lead

https://hp.taleo.net

Jawatan Kosong Di LEGOLAND MALAYSIA

Jawatan Kosong Di Malaysia Marine and Heavy Engineering Sdn Bhd



#PositionWork LocationDate Posted
1.  Lead, Scaffolding Pasir Gudang18 Nov 2011
2.  Operator Kren Menara Pasir Gudang17 Nov 2011
3.  Project Manager Pasir Gudang15 Nov 2011
4.  Executive, Project Accounting – Engineering & Construction Johor15 Nov 2011
5.  Manager, QA/QC Pasir Gudang14 Nov 2011
6.  Executive, Business Research Kuala Lumpur10 Nov 2011
7.  Operator Loji Rawatan Sisa Air Pasir Gudang08 Nov 2011
8.  Pembantu Keselamatan Pasir Gudang08 Nov 2011
9.  Executive, Project Accounting – Engineering & Construction Johor07 Nov 2011
10.  Contract Manager Pasir Gudang05 Nov 2011
11.  Executive, Scheduling Pasir Gudang04 Nov 2011
12.  Executive, Procurement Pasir Gudang17 Oct 2011

Jawatan Kosong Di OCEANCARE CORPORATION SDN. BHD




> OPERATIONS


> SUPPORT


> PRODUCTION OPERATIONS


> EXPLORATIONS


> DEVELOPMENT


> HOOK UP-COMMISSIONING

Interested candidates should submit a detailed resume stating an expected salary, include copies of academic certificates, training certificates and latest medical check-up report, together with a passport-sized photograph (n.r) to the address below not later than: 31 DECEMBER 2011


http://www.oceancare.com.my

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...