Monday, October 31, 2011

10 Perkara Lelaki Harus Lakukan

Bila si dia datang bulan adalah saat yang memang akan dielakkan oleh lelaki. Ketika ini, kesilapan yang kecik mampu mencetus peperangan yang mencuakkan hati lelaki tersebut. Oleh itu, beberapa perkara perlu dilakukan oleh anda, antaranya


1. Hadiah coklat kepadanya. pasti si gadis gembira menerimanya. Sesungguhnya pemberian kamu itu menjadi ubat kepada emosi gadis kala itu

2. Nyatanya kehadiran PMS bukan waktu memutuskan hubungan. Peranan lelaki perlu lebih meahami pasangannya. ikut rentak si dia dan layanlah dia sebagai seorang puteri sepanjang seminggu itu

3. Lelaki sering terkena leteran tentu mendapati kedatangan period teman wanita bukanlah hari yang paling indah. Cuba tumpukan perhatian lebih kepadanya dan jangan mendatangkan marahnya. Ucapkan cinta dan pujinya cantik lebih-lebih.

4. Harap teman lelaki lebih memahami dan tidak mengemukakan apa-apa persoalan atau masalah dalam waktu begini. Kejutan perlulah yang bermanfaat dan benar-benar menggembirakan.

5. kala si kekasih mula bertanyakan tentang badannya, jangan pula menambah bara dengan mengunkit dia makan kek brownies semalam.

6. Sebaik-baiknya tarik kekasihmu dan bawa dia bersiar-siar. Udara segar mampu mengubah moodnya. jangan sekali-kali mengingatkan dia mengenai ketidak selesaannya.

7. jangan bangkang jika dia mengutarakan masalah kami masih merokok walaupun sudah berjanji mahu berhenti, atau baju kamu bertaburan di lantai, kerana saat begini memungkinkan dia meninggikan suara

8. Adakah lebih baik kamu pelajri kehadiran period wanita kerana kamu akan sehidup semati dengan isteri atau bakal isteri. barulah bahagia dan serasi hidup.

9. Bagi suami, belailah isteri jika dia dalam kesakitan. Dodoi isteri agar dia lebih tenang. Manakala sang kekasih pula, bisikan kata-kata manis di telinganya menerusi telefon jika dia rasa kurang selesa.

10. Dengan kehadiran kamu wahai lelaki yang sangat memahami, ia bakal meringankan lagi tekanan wanita. Hadiahkan wanita Kotex soft & smooth Overnight kerana ia pilihan tepat..

Sunday, October 30, 2011

Jawatan Kosong di Kebabangan Petroleum Operating Company Sdn Bhd (KPOC)





Jawatan Kosong di al-ikhsan


Jawatan Kosong di Pangkor Island Beach Resort


Jawatan Kosong di Kolej Islam Darul Ridzuan (KISDAR)


Jawatan Kosong di Unisel


Jawatan Kosong di Express Rail Link Sdn Bhd (ERL)


Jawatan Kosong di Cargill Palm Production Sdn Bhd


Petua hilangkan bau mulut


Petua orang dulu-dulu untuk mengelakkan mulut daripada berbau adalah dengan mengamalkan berkumur dengan air sireh.
 
Caranyanya ialah ;
 
  1. Ambil beberapa helai daun sireh
  2. Ramas daun2 sireh tu dalam air
  3. Amalkan berkumur dengan air tu setiap pagi
 

Cara lain ;
 
  1. Ambil 2 helai daun sireh
  2. Masukkan dalam mulut dan kunyah hingga lumat
  3. Biarkan sireh dalam mulut beberapa ketika
  4. Berkumur dengan air (* Sireh yang dikunyah tak perlu ditelan)

Saturday, October 29, 2011

Siapa kawan kita?

Kawan? 
Siapa yang dikatakan kawan bagi kita? 
Apa peranan kawan kepada kita?

Bercakap soal kawan, teringat tentang sahabat-sahabat di alam persekolahan seketika dahulu. Betapa indahnya nilai ukhuwah antara kami yang sehingga kini tiada bandingan. Namun, setiap pertemuan pasti ada perpisahan, biarlah doa pengikat ukhuwah sentiasa bersama walaupun hakikatnya, jasad tidak bersama.

Namun, ada juga duka bersama sahabat yang tak dapat ditemui walaupun berada di depan mata. Itulah dunia yang kejam bagi diriku. Akhir zaman menyaksikan pelabagi jenis raga manusia. Biarlah hari ini kawan yang menjadi saksi bagi kita sepanjang bersamanya. Hakikatnya, penilaian telah dibuat oleh Yang Maha Kuasa sejak azali lagi…

Beginilah ragam kawan dan sahabat di akhir zaman ini…
Kawan di akhir zaman ini
Payah untuk kita ketemui
Yang benar-benar sibuk
Dengan urusan baiki diri nya
Yang ada kini hanya
Sibuk dengan urusan mengumpul dunia
Walau di ketahui dunia ini hanya menipu daya..

Kawan di akhir zaman ini
Payah untuk kita ketemui
Yang bergelumang dengan majlis ilmu menafaat
Yang sanggup bersusah dan penat
Dalam mengejar dan memahami ilmu menafaat
Yang ada kini hanya lah
Berbangga dengan ijazah yang menjela
Tapi ilmu fardhu Ain nya kosong belaka

Kawan di akhir zaman ini
Payah untuk kita ketemui
Ahli profesyenal yang bertaqwa
Yang benar-benar meletakan Islam di jiwa
Mengunakan profesyennya sebagai matlamat ke akhirat sana
Yang ada hanya ahli professional yang lalai dan leka
Yang hidup nya lebih barat dari barat
Ibadah dan amal terasa amat berat

Kawan di akhir zaman ini
Payah untuk kita ketemui
Yang bersilaturrahim kerana tiada kepentingan
Yang berhubung hanya niat bertanya khabar
Yang ada hanya
Yang berkroni untuk mendapat projek yang sedia ada
Bersahabat untuk mendapat laba

Kawan di akhir zaman ini
Payah untuk kita temui
Yang suka berbincang mengenai dosa-dosa sendiri
Yang menghidupkan ilmu yang ada
Yang mensyiarkan Islam pada diri mereka
Yang ada hanyalah
Yang suka berbincang dosa-dosa orang lain
Yang menghidupkan ‘sunnah’ barat
Yang melupakan kehidupan akhirat

Kawan di akhir zaman ini
Susah untuk kita temui
Yang menjadikan masjid tempat pertemuan
Yang menjadikan program usrah tempat berkenalan
Yang ada hanya
Yang menjadikan komplek tempat membuang umur
Yang menjadikan disko dan pesta sebagai tempat berhibur

Kawan di akhir zaman ini
Susah untuk kita temui
Yang menjadikan sunnah sebagai hiburan
Menjadikan nasyid nyanyian harian
Menjadikan selawat ucapan kelaziman
Yang ada hanya
Artis di jadikan bahan pujaan
Nyanyian melalaikan dijadikan hiburan
Dianggap moden dan berketrampilan

Kawan di akhir zaman ini
Susah untuk kita temui
Yang senantisa merasai mati itu sangat hampir
Yang senantiasa merasai jelingan Izrail
Menangis cemas mengenangkan saat kematian
Merintih sayu mengenangkan persediaan
Yang ada hanya
Yang panjang angan-angan
Mengumpul dunia kerja seharian
Seolah kematian itu sangat jauh
Seperti alam barzakh itu tidak ditempuh

(p/s : berhati-hati dalam memilih kawan)

Jawatan Kosong di Perodua Sales Sdn. Bhd

Program Latihan Dan Peningkatan Graduan (GREAT)

Closing Date : 14 November 2011
http://www.perodua.com.my

Jawatan Kosong di Sekretariat The Malaysian Cohort Institut Perubatan Molekul UKM (UMBI)


Penolong Pegawai Sains (C27)


Tarikh tutup permohonan : 02 Nov 2011 (Rabu)

Friday, October 28, 2011

KEINGINAN WANITA SAAT BERCINTA


Saat percintaan adalah suatu momen yang sukar terungkap dengan kata-kata, ia sangat peribadi dan antara anda dan suami sahaja boleh merasakan kenikmatannya. 
 
Namun, di dalam melayari alam rumahtangga, biarpun sudah bertahun, pasti ada wanita yang merungut bahawa keiginan mereka jarang dipenuhi.  Apabila membicarakan mengenai saat percintaan, ia seakan taboo buat wanita di dalam menyatakan kehendak dan hasrat mereka.
 
Mengapa?  Mungkin masih lagi malu atau takut dikatakan hebat berfantasi.  Hakikatnya, masa percintaan wajib dikongsi kenikmatannya baik si suami dan juga isteri. 
 
Keduanya harus merasa kenikmatan dan keseronokkan mencapai klimaks bersama.  Namun, ramaikah suami yang tahu keinginan sebenar isteri mereka?
 
Dr. Marta Meana, seorang pakar terapi seksual wanita mengatakan bahawa wanita mahu merasakan diri mereka diinginkan ketika berhubungan intim.  Perasaan diperlukan itu adalah orgasme sebenarnya buat wanita.
Diperlukan
 
Ketika berhubungan intim, seorang wanita mahu merasakan diri mereka diinginkan dan bukannya diperlukan untuk berhubungan intim.  Perasaan yang diinginkan atau diperlukan itulah sebenarnya menimbulkan ghairah pada wanita.  Menurut Dr. Marta, perasaan itu bukan sekadar seorang suami yang ingin berhubungan cinta tetapi lebih kepada seorang suami yang ingin berhubungan cinta dengan ANDA.
 
Sememangnya bukan mudah untuk mencapai keinginan sebegitu kerana tidak ramai wanita boleh menilai sejauhmana kehendak suami di dalam hubungan percintaan. 
 
Adakah benar-benar kerana nafsu atau nafsunya mahu bersama dengan anda.  Itu adalah dua perkara yang hampir sama namun berbeza perasaannya.  Ramai yang mengatakan keinginan itu sukar dipenuhi namun  pasti mudah sekiranya keikhlasan berterus-terang di dalam pasangan suami isteri meluahkan perasaan dan kehendak masing-masing.  Pasti lebih nikmat bukan?

Dominasi
 
Setiap orang mempunyai fantasi nakalnya masing-masing.  Itu tidak boleh disangkalkan kerana sebagai manusia, pasti anda mempunyai keinginan tersembunyi yang sengaja dirahsiakan.  Menurut Dr Marta, salah satu fantasi seksual para wanita adalah untuk didominasikan atau dikuasai oleh seorang lelaki yang mengghairahkan. 
 
Misalnya, lelaki yang disukai itu mendukung lalu membawanya ke kamar tidur, tangannya diikat dan mereka bercinta sehingga keduanya puas dan keletihan.
 
Hasil kajian itu sebenarnya menunjukkan wanita ingin
didominasi oleh seorang lelaki yang mereka idamkan atau sukai.  Itulah lahirnya perasaan ingin dan mengingini. 
 
Fantasi itu bukanlah suatu yang menyeksakan mahupun menyakitkan, ia adalah sesuatu yang indah dan kadang-kala sukar untuk dicapai.  Namun, pastinya boleh dilaksanakan sekiranya keduanya saling mampu untuk berterus terang.

Sentiasa sama
 
Hubungan intim akan dikatakan menjadi rutin pada pasangan berkahwin apabila ia dilakukan dalam saat dan cara yang sama setiap kali.  Pasangan suami isteri sememangnya akan menggunakan hubungan intim sebagai usaha merapatkan hubungan, serta menjadikan percintaan mereka lebih bersemarak. 
 
Cuba posisi, cara dan corak yang berbeza setiap kali bersama pasangan.  Jadi orang yang berbeza bagi menimbulkan rasa excitement, misterius atau seksi pada mata pasanga  anda.  Ia tidak sukar dilakukan, apa yang mahu dimalukan kerana antara anda dan pasangan, itulah saatnya untuk meneroka.  Jadikan hubungan intim sebagai sebuah perjalanan mengenali personality anda berdua.

Jawatan Kosong Di Perbadanan Perusahaan Kecil dan Sederhana Malaysia (SME Corp. Malaysia)


1.       Pengarah, Gred 4 (Gred setara E54)
2.       Timbalan Pengarah, Gred 5 (Gred setara E52)
3.       Pengurus Kanan, Gred 6 (Gred setara E48)
4.       Pengurus (Jurutera), Gred 7 (Gred setara J44)
5.       Pengurus (Undang-undang), Gred 7 (Gred setara L44)
6.       Pengurus, Gred 7 (Gred setara E44)
7.       Penolong Pengurus, Gred 8 (Gred setara E41)
8.       Pegawai Eksekutif Kanan, Gred 10 (Gred setara E32)
9.       Pegawai  Eksekutif, Gred 11 (Gred setara E27)
10.     Pembantu Eksekutif (Kewangan), Gred 13 (Gred setara W17)
11.     Pembantu Eksekutif, Gred 13 (Gred setara E17)

 Tarikh tutup permohonan : 8 November 2011 (Selasa)



Jawatan Kosong Di Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan



1. Penolong Pegawai Teknologi Maklumat (F29)
2. Penerbit (B27)
3. Pereka Bentuk Visual ( Pereka B17 )
4. Juru Kamera ( Ahli Fotografi B17 )
5. Juruteknik Komputer ( Ft17)

 TARIKH TUTUP PERMOHONAN JAWATAN : 13 NOVEMBER 201
http://www.kelantan.gov.my

Thursday, October 27, 2011

LAPAR DAN KENYANG


Untuk renungan dan amalan bersama.
 
Di dalam lapar ada 10 kebaikan dan dalam kenyang ada 10 kemudaratan.
 
LAPAR : menjernihkan hati, mencerdaskan otak, dan menerangi pengelihatan hati 
KENYANG : menyebabkan kebebalan, membuatkan hati buta
 
LAPAR : merasai kelazatan berzikir kerana hati lembut dan bercahaya.
KENYANG : zikirnya hanya di lidah dan hati tidak merasa apa-apa, hatinya tertutup daripada cahaya Allah.
 
LAPAR : menyebabkan hilang rasa angkuh dan ego. Di saat ini rasa kehambaannya pada Tuhan adalah memuncak, hatinya akan tenang.
KENYANG : tidak merasa kebesaran Allah, rasa ketuanan akan memenuhi hati.
 
LAPAR : tidak melupai bala Allah. Orang yang berakal cerdas akan mengingati bala di Akhirat apabila melihat bala di dunia.
KENYANG : menyebabkan seseorang itu lupakan kelaparan dan lupa bala Allah.
 
LAPAR : mematahkan hawa nafsu terhadap segala bentuk maksiat kerana lapar akan melemahkan nafsu. 
KENYANG : mudah mengikut nafsu kerana kekenyangan adalah pintu kepada syaitan untuk masuk ke dalam hati manusia.
 
LAPAR : kuranglah tidurnya dan mudah untuk bangun 
KENYANG : akan merasa mengantuk kerana gas yang dihasilkan oleh pencernaan makanan Meruap ke otak. Otak kekurangan oksigen.
 
LAPAR: mudah untuk mendapat khusyuk dalam ibadah kerana pintu godaan syaitan tertutup. 
KENYANG : syaitan makan mengganggu ibadahnya menyebabkan ia tidak dapat menumpukan hatinya pada Allah.
 
LAPAR : terhindar daripada banyak jenis penyakit kerana kebanyakan penyakit berpunca daripada kandungan makanan yang dimakan.
KENYANG : mengundang pelbagai jenis penyakit seperti diebetis, taun dan lain-lain.
 
LAPAR : menjimatkan perbelanjaan di kala kegawatan ekonomi kerana dapat mengurangkan perbelanjaan terhadap makanan. 
KENYANG : sudah tentunya memerlukan perbelanjaan untuk mendapatkan makan bagi tujuan ini sedang negara menghadapi krisis ekonomi yang hebat.
 
LAPAR : menyemai rasa kasih sayang pada insan lain terutama fakir miskin dan anak yatim. 
KENYANG : tidak merasai kesusahan orang lain seterusnya menyebabkan hilang kasih sayang di hatinya.
 
lapar merupakan tali yang mengikat nafsu. Ingatlah Sahabatku sekalian, bahawa syaitan sentiasa berada dalam diri anak Adam
dan berjalan melalui salur darah (arteri dan vena). 
Dan saluran itu akan disempitkan untuk syaitan dengan berlapar dan haus. Cubalah menehan diri daripada terlalu banyak makan dan minum dengan cara berpuasa.

Bila berbuka berbuka jangan hentam habis pula. 
Berusahalah untuk membuktikan kasih dan sayang pada
diri kita. Kasihilah akal, hati dan badan, agar
anggota itu berfungsi dengan baik. InsyaAllah kita
akan dapat memberi kasih sayang pada orang lain dan
semoga NUR Allah akan menyinari hari-hati kita.
Berusaha, berjaya! wallahua'lam..

Wednesday, October 26, 2011

Jawatan Kosong Di Target Resource Group


Jawatan Kosong Di Felda Holding Berhad


Jawatan Kosong Di Institut Perubatan Molekul UKM (UMBI)


Penolong Pegawai Sains (C27)


Tarikh tutup permohonan : 02 Nov 2011 (Rabu)
http://mycohort.gov.my

Jawatan Kosong Di FELCRA

1. Penolong Eksekutif (Perladangan)
2. Penolong Eksekutif (Pentadbiran)
3. Penolong Eksekutif (Pembangunan Peserta)






Tarikh Tutup :- 15 November 2011
http://www.felcra.com.my

Jawatan Kosong Di MAJLIS BANDARAYA ALOR SETAR

1. Arkitek Lanskap
2. Penolong Pegawai Senibina
3. Pembantu Kesihatan Awam



Tarikh tutup permohonan ialah pada  8hb November 2011
http://www.mbas.gov.my

Jawatan Kosong Di Sustainable Energy Development Authority Malaysia (SEDA Malaysia)


  1. KETUA BAHAGIAN PERUNDANGAN
  2. PENGARAH – KEWANGAN
  3. PENGARAH – KOMUNIKASI KORPORAT DAN PEMBANGUNAN KOMPETENSI
  4. PENOLONG PENGARAH – PENGUATKUASAAN
  5. PENOLONG PENGARAH – PENGURUSAN TARIF GALAKAN
  6. PENOLONG PENGARAH – DANA TENAGA BOLEH BAHARU
  7. PENOLONG PENGARAH – TENAGA BOLEH BAHARU
  8. PENOLONG PENGARAH – TENAGA BOLEH BAHARU
  9. PENOLONG PENGARAH – TEKNOLOGI MAKLUMAT DAN KOMUNIKASI
  10. PENOLONG PENGARAH – KEWANGAN
  11. PENOLONG PENGARAH – PENTADBIRAN DAN SUMBER MANUSIA
  12. PENOLONG PENGARAH – LATIHAN DAN PEMBANGUNAN KOMPETENSI
  13. PEGAWAI KHAS
  14. TIMBALAN PENGARAH – PERLAKSANAAN INISIATIF-INISIATIF KECEKAPAN TENAGA
  15. TIMBALAN PENGARAH – PERLAKSANAAN INISIATIF-INISIATIF KECEKAPAN TENAGA
  16. PENOLONG PENGARAH – KEWANGAN

Tarikh tutup permohonan : 4 November 2011
http://seda.gov.my

Bas

Nak jadikan cerite ,seorang makcik tua yang uzur sedang menunggu bas di salah sebuah bas stop di kampungnye. Sambil menunggu hampir setengah jam, makcik pun perasan ada sebuah bas akan melalui bas stop tersebut.
Tanpa membuang masa, makcik nie pun "stand-by" nak tahan. Bas itu pun slow lalu depan makcik agar makcik nie tahan bas tersebut untuk berhenti. Tetapi makcik buat "dekkkkkk" jer dan selepas bas berlalu setengah meter , barulah makcik tu tahan bas tersebut.
" Oiiiiiiiittttttttt,,,,driver bas, tunggu....dengan suara jeritan makcik tua nie.
Akhirnye, driver bas itupun teperanjat dan lalu bas itupun berhenti. Tetapi peliknye, makcik tu tak naik-naik jugak bas tersebut 
Dengan nada yang amat2x marah, driver bas itu pun turun dan marahkan makcik tersebut.
" Makcik,,,, apesal makcik tak naik lagi....lamoo benor kami tunggu, cepat ler skit.......
Dengan muka selambe, makcik tu jawab.......
" Sebenornye makcik bukan nak naik bas, makcik nak amik no. telephone iklan "Yellowpages" kat belakang bas ko nie jer"
Dengan perasaan hampanye, driver bas nie pun blah dengan fed-uppppppppp nye..

Tuesday, October 25, 2011

International OSS Creative Multimedia Development Competition 2011


Bomoh hebat!!!!

Alkisahnya seorang bomoh yang sangat3 hebat mengalahkan bomoh dalam hantu kak limah tu...pada suatu hari yang suram, datangla abu hurairah dan sahabatnya sulaiman untuk mendapatkan rawatan tradisional sekaligus meminta nombor ekor ala2 ngangkung gitu..
sesampainya di rumah bomoh tersebut, baru je abu hurairah dan leman nak bukak mulut perkenalkan diri,terus je bomoh ni ckap x pyah perkenalkan diri.."tak perlu anak muda... atok dah taw sapa nama kamu"... "kamu ni abu hurairah kan? dan kamu sulaiman kan?"

terkejot berok abu hurairah dan sulaiman dengan kehebatan bomoh tersebut... dalam hati mereka,mesti bomoh ni dah taw msalah n tujuan aku datang sini...  so abu hurairah pon dengan rendah dirinya tanya "mana atok taw nama kami?"... atok pon jawab, " kamu pakai baju kerja, ade nametag" atok tgk kat nametag......

Monday, October 24, 2011

Jawatan Kosong Di UNIVERSITI UTARA MALAYSIA (UUM)


1. PEGAWAI BELIA DAN SUKAN (GRADE S48)
2. PENERBIT RANCANGAN (GRADE B41)
3. PEREKA DALAMAN (GRADE B41)
4. ARKITEK (GRADE J41)
5. PENOLONG PEGAWAI SISTEM MAKLUMAT (GRADE F29)
6. PENOLONG PEGAWAI TADBIR (GRADE N27)
7. PENJAGA JENTERA ELEKTRIK (GRADE R24)
8. PEMBANTU TADBIR - PERKERANIAN/OPERASI (GRADE N17)
9. PENJAGA JENTERA ELEKTRIK (GRADE R17)
10. PEMANDU KENDERAAN (GRADE R3)
11. PEMBANTU AM PEJABAT (GRADE N1)
12. PEKERJA AWAM (GRADE R1)

Closing Date : 6 November 2011

http://pendaftar.uum.edu.my

Jawatan Kosong Di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia


  • PENOLONG PEGAWAI FARMASI GRED U29

  • PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN GRED U29

  • PENOLONG PEGAWAI TADBIR GRED N27

  • JURUTEKNIK PERUBATAN GRED U19

  • PENGAWAL KESELAMATAN GRED KP11


  • Tarikh Tutup Iklan : 08 NOVEMBER, 2011

    Jawatan Kosong Di TENAGA NASIONAL BERHAD (TNB)


    Operator Telefon/Penyambut Tetamu Tingkatan Biasa 'B' Gred PS03

    Pengawal Keselamatan Tingkatan Biasa 'B'


    Tarikh tutup permohonan ialah pada 3 November 2011
    http://www.tnb.com.my/PenyambutTetamu
    http://www.tnb.com.my/pengawal-keselamatan

    Gagah Perkasa

    Di dalam sebuah hutan, raja rimba (singa) yang merasakan dirinya hebat. Dan untuk membuktikan kehebatannya, singa bertanya pada beberapa haiwan lain. Singa bertanya kepada seekor gorila. 
    Singa : “Hai gorila, siapakah yang paling gagah di hutan ini?” 
    Gorila : “Anda tuan ku.” 
    Kembanglah hidung singa itu mendengarnya . Kemudian ia bertemu dengan seekor ular sawa. 

    Singa : “Hai sawa,, siapakah yang paling gagah dan hebat di hutan ini?” 
    Ular sawa: “Sudah tentu Anda.” 
    Bertambang kembanglah lubang hidungnya mendengar jawapan itu.. Kemudian ia berjalan lagii, dan di tengah jalan ia bertemu dengan seekor gajah. 
    Singa : “Hi gajah, siapakah yang paling gagah dan perkasa di hutan ini?”
    Tetapi gajah tidak menjawab, dan diluar dugaan si singa, gajah terus membelasah dan  smackdown singa sampai lembek. Kemudian gajah berlalu meninggalkan si singa. Dalam keadaan lembek dan tidak bermaya itu, singa sempat berkata pada sang gajah.., 
    Singa : “Kalau tidak tahu jawapan, tak payahlah marah-marah. Sakit tau.."

    Sunday, October 23, 2011

    Ekspo Miccos


    Jawatan Kosong Di SME Bank


    Jawatan Kosong Di CIMA


    Jawatan Kosong Di Puncak Niaga Sdn Bhd


    Jawatan Kosong Di SKVE Holding Sdn Bhd


    Jawatan Kosong Di Ranhill Worley


    Jawatan Kosong Di Proton Parts Center Bhd


    Jawatan Kosong Di MajuPerak Holding Berhad


    Jawatan Kosong Di TAR Collage


    Jawatan Kosong Di Celcom Axiata Berhad

    Secretary 
    Mobile Device Specialist
    Finance Executive
    Executive, Human Resource Management System 

    SKIM LATIHAN 1MALAYSIA :BLUi PROGRAMME


    Tarikh tutup iklan : 31 OKTOBER 2011 - 10 November 2011 
    http://www.celcom.com.my

    Jawatan Kosong Di Universiti Utara Malaysia



    PEMBANTU PEPERIKSAAN 

    Tarikh tutup iklan : 02 November 2011 (Rabu)

    Jawatan Kosong Di PROTON


    Jawatan Kosong Di PERKESO


    Jawatan Kosong Di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sarawak


    1.S16C2011PEKERJA AWAM KHAS24-03-2011 31-12-2011 
    2.S99B2011TUKANG K2 (TUKANG LETRIK)15-01-2011 31-12-2011 
    3.S99A2011PEGAWAI KEBUDAYAAN B1715-01-2011 31-12-2011 
    4.S98B2011TUKANG K2 (TUKANG BESI)15-01-2011 31-12-2011 
    5.S98A2011PEMBANTU LAUT15-01-2011 31-12-2011 
    6.S97B2011TUKANG K2 (TUKANG LETRIK KERETA MOTOR)15-01-2011 31-12-2011 
    7.S97A2011PENOLONG AKAUNTAN15-01-2011 31-12-2011 
    8.S96B2011TUKANG K2 (TUKANG KIMPAL/PENGIMPAL)15-01-2011 31-12-2011 
    9.S96A2011PENOLONG JURUAUDIT15-01-2011 31-12-2011 
    10.S95B2011TUKANG K2 (JURUGEGAS/TUKANG LARIK)15-01-2011 31-12-2011 
    11.S95A2011PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN15-01-2011 31-12-2011 
    12.S94B2011TUKANG K2 (MEKANIK JENTERA)15-01-2011 31-12-2011 
    13.S94A2011PENOLONG PEGAWAI KESIHATAN PERSEKITARAN15-01-2011 31-12-2011 
    14.S93B2011TUKANG K2 (MEKANIK KERETA MOTOR)15-01-2011 31-12-2011 
    15.S93A2011JURURAWAT15-01-2011 31-12-2011 
    16.S92B2011TUKANG K2 (MEKANIK)15-01-2011 31-12-2011 
    17.S92A2011PENOLONG PEGAWAI PENERANGAN15-01-2011 31-12-2011 
    18.S91B2011TUKANG K2 (JURUGEGAS JENTERA)15-01-2011 31-12-2011 
    19.S91A2011PENOLONG PEGAWAI BELIA DAN SUKAN15-01-2011 31-12-2011 
    20.S90B2011TUKANG K2 (MEKANIK MOTOR SANGKUT)15-01-2011 31-12-2011
    21.S90A2011PENOLONG PEGAWAI ARKIB15-01-2011 31-12-2011 
    22.S89B2011PEKERJA AWAM (PENARIK RANTAI)15-01-2011 31-12-2011 
    23.S89A2011PENOLONG PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM (PENOLONG PEGAWAI PENGUATKUASA)15-01-2011 31-12-2011 
    24.S88B2011PEKERJA AWAM (TUKANG SAPU)15-01-2011 31-12-2011 
    25.S88A2011PENOLONG PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM (PENOLONG PENYELIDIK SOSIO EKONOMI)15-01-2011 31-12-2011 
    26.S87B2011PEKERJA AWAM (TUKANG KEBUN)15-01-2011 31-12-2011 
    27.S87A2011PENOLONG PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM (PENYELIA SEKOLAH AGAMA)15-01-2011 31-12-2011 
    28.S86B2011PEKERJA AWAM (PENGUATKUASA)15-01-2011 31-12-2011 
    29.S86A2011PENOLONG PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM15-01-2011 31-12-2011 
    30.S85B2011PEKERJA AWAM (PENTADBIRAN)15-01-2011 31-12-2011 
    31.S85A2011PENOLONG PEGAWAI PEMBANGUNAN MASYARAKAT15-01-2011 31-12-2011 
    32.S84B2011PEKERJA AWAM (SURVEI)15-01-2011 31-12-2011 
    33.S84A2011PENOLONG KURATOR15-01-2011 31-12-2011 
    34.S83B2011PEKERJA AWAM (PENJAGA PINTU TALI AIR)15-01-2011 31-12-2011 
    35.S83A2011PENOLONG PEGAWAI PERPUSTAKAAN15-01-2011 31-12-2011 
    36.S82B2011PEKERJA AWAM (MANDOR)15-01-2011 31-12-2011 
    37.S82A2011PENOLONG PEGAWAI PENYELIDIK15-01-2011 31-12-2011 
    38.S81B2011PEKERJA AWAM (AMAH)15-01-2011 31-12-2011 
    39.S81A2011PENOLONG PEGAWAI TANAH NT3115-01-2011 31-12-2011 
    40.S80B2011PEKERJA AWAM (DREBAR ENJIN MOTOR SANGKUT)15-01-2011 31-12-2011
    41.S80A2011SETIAUSAHA PEJABAT15-01-2011 31-12-2011 
    42.S79B2011PEKERJA AWAM (BURUH)15-01-2011 31-12-2011 
    43.S79A2011PENOLONG PEGAWAI TADBIR15-01-2011 31-12-2011 
    44.S78B2011PEKERJA AWAM (PEMBERSIH PEJABAT)15-01-2011 31-12-2011 
    45.S78A2011PENOLONG PEGAWAI TADBIR TANAH15-01-2011 31-12-2011 
    46.S77B2011PEKERJA AWAM (PEMBANTU MEKANIK)15-01-2011 31-12-2011 
    47.S77A2011PENOLONG PEGAWAI PENGUATKUASA (PENOLONG PENGUATKUASA SYARIE)15-01-2011 31-12-2011 
    48.S76B2011PEMBANTU TUKANG KIMPAL15-01-2011 31-12-2011 
    49.S76A2011PENOLONG PEGAWAI PENGUATKUASA15-01-2011 31-12-2011 
    50.S75B2011PEMBANTU JURUGEGAS PAIP15-01-2011 31-12-2011 
    51.S75A2011PENOLONG PEGAWAI PERANGKAAN15-01-2011 31-12-2011 
    52.S74B2011PEMBANTU JURULETRIK AUTO15-01-2011 31-12-2011 
    53.S74A2011PENOLONG PEGAWAI PENERBITAN15-01-2011 31-12-2011 
    54.S73B2011PEMBANTU TUKANG KAYU15-01-2011 31-12-2011 
    55.S73A2011PENOLONG PEGAWAI PENYELIDIK SOSIAL15-01-2011 31-12-2011 
    56.S72B2011PEMBANTU TUKANG BESI15-01-2011 31-12-2011 
    57.S72A2011PENOLONG PEGAWAI SYARIAH15-01-2011 31-12-2011 
    58.S71B2011PEKERJA AWAM15-01-2011 31-12-2011 
    59.S71A2011PENOLONG PEGAWAI UNDANG-UNDANG15-01-2011 31-12-2011 
    60.S70B2011PEMBANTU TUKANG LETRIK15-01-2011 31-12-2011
    61.S70A2011PENOLONG PEGAWAI KESELAMATAN15-01-2011 31-12-2011 
    62.S69B2011PEMBANTU PEMASANG/PENYAMBUNG15-01-2011 31-12-2011 
    63.S69A2011PENGAJAR15-01-2011 31-12-2011 
    64.S68B2011PEMBANTU TUKANG BATU15-01-2011 31-12-2011 
    65.S68A2011PENOLONG PEGAWAI PERANCANG BANDAR DAN DESA15-01-2011 31-12-2011 
    66.S67B2011PENGHANTAR NOTIS15-01-2011 31-12-2011 
    67.S67A2011PENOLONG JURUTERA (MEKANIKAL)15-01-2011 31-12-2011 
    68.S66B2011PENYELAMAT15-01-2011 31-12-2011 
    69.S66A2011PENOLONG JURUTERA (LETRIK)15-01-2011 31-12-2011 
    70.S65B2011TUKANG MASAK15-01-2011 31-12-2011 
    71.S65A2011PENOLONG JURUTERA (AWAM)15-01-2011 31-12-2011 
    72.S64B2011PEMBANTU AM RENDAH (ATENDAN UKUR TANAH)15-01-2011 31-12-2011 
    73.S64A2011PENOLONG PEGAWAI SENIBINA15-01-2011 31-12-2011 
    74.S63B2011PEMBANTU AM RENDAH (ATENDAN PERPUSTAKAAN)15-01-2011 31-12-2011 
    75.S63A2011PENOLONG JURUUKUR15-01-2011 31-12-2011 
    76.S62B2011PEMBANTU AM RENDAH (PENGHANTAR SAMAN)15-01-2011 31-12-2011 
    77.S62A2011PENOLONG JURUUKUR BAHAN15-01-2011 31-12-2011 
    78.S61B2011PEMBANTU AM RENDAH (WAKIL HULU SUNGAI)15-01-2011 31-12-2011 
    79.S61A2011PENOLONG JURUTERA15-01-2011 31-12-2011 
    80.S60B2011PEMBANTU AM RENDAH (ATENDAN PEJABAT)15-01-2011 31-12-2011
    81.S60A2011PENOLONG PEGAWAI PERIKANAN15-01-2011 31-12-2011 
    82.S59B2011PEMBANTU AM RENDAH15-01-2011 31-12-2011 
    83.S59A2011PENOLONG PEGAWAI PERTANIAN15-01-2011 31-12-2011 
    84.S58B2011PENGAWAL KESELAMATAN15-01-2011 31-12-2011 
    85.S58A2011PENOLONG PEMELIHARA HUTAN15-01-2011 31-12-2011 
    86.S57B2011PENGAWAS HUTAN15-01-2011 31-12-2011 
    87.S57A2011PENOLONG PEGAWAI HIDUPAN LIAR15-01-2011 31-12-2011 
    88.S56B2011AHLI FOTOGRAFI B1115-01-2011 31-12-2011 
    89.S56A2011PENOLONG PEGAWAI VETERINAR15-01-2011 31-12-2011 
    90.S55I2011PEMBANTU AKAUNTAN15-01-2011 31-12-2011 
    91.S55B2011DREBAR INJIN15-01-2011 31-12-2011 
    92.S55A2011PENOLONG PEGAWAI SISTEM MAKLUMAT15-01-2011 31-12-2011 
    93.S54B2011PEMBANTU TADBIR (KEWANGAN)15-01-2011 31-12-2011 
    94.S54A2011PEG. PERKHIDMATAN PENDIDIKAN LEPASAN DIPLOMA (GURU SEKOLAH RENDAH AGAMA)15-01-2011 31-12-2011 
    95.S53B2011PEMBANTU AKAUNTAN15-01-2011 31-12-2011 
    96.S53A2011PEG. PERKHIDMATAN PENDIDIKAN LEPASAN DIPLOMA (GURU BESAR SEKOLAH RENDAH AGAMA)15-01-2011 31-12-2011 
    97.S52B2011PEMBANTU PENILAIAN15-01-2011 31-12-2011 
    98.S52A2011PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN LEPASAN DIPLOMA15-01-2011 31-12-2011 
    99.S51B2011PEMBANTU KESIHATAN AWAM15-01-2011 31-12-2011 
    100.S51A2011PENOLONG PEGAWAI SAINS15-01-2011 31-12-2011
    101.S50B2011JURURAWAT MASYARAKAT15-01-2011 31-12-2011 
    102.S50A2011AHLI MUZIK/PEGAWAI KEBUDAYAAN B2715-01-2011 31-12-2011 
    103.S49B2011PEMBANTU MUZIUM15-01-2011 31-12-2011 
    104.S49A2011PEGAWAI KEBUDAYAAN B2715-01-2011 31-12-2011 
    105.S48B2011PEMBANTU PERPUSTAKAAN15-01-2011 31-12-2011 
    106.S48A2011PEREKA B2715-01-2011 31-12-2011 
    107.S47B2011PEMBANTU PENERANGAN15-01-2011 31-12-2011 
    108.S47A2011PENOLONG PEGAWAI LAUT15-01-2011 31-12-2011 
    109.S46B2011PEMBANTU PEMBANGUNAN MASYARAKAT15-01-2011 31-12-2011 
    110.S46A2011PEGAWAI PENILAIAN15-01-2011 31-12-2011 
    111.S45B2011JURULATIH KAWAD15-01-2011 31-12-2011 
    112.S45A2011JURUAUDIT15-01-2011 31-12-2011 
    113.S44B2011PEMBANTU BELIA DAN SUKAN15-01-2011 31-12-2011 
    114.S44A2011AKAUNTAN15-01-2011 31-12-2011 
    115.S43B2011PEMBANTU ARKIB15-01-2011 31-12-2011 
    116.S43A2011PEGAWAI PENERANGAN15-01-2011 31-12-2011 
    117.S42B2011PEMBANTU HAL EHWAL ISLAM (PEMBANTU KEBAJIKAN)15-01-2011 31-12-2011 
    118.S42A2011PEGAWAI PEMBANGUNAN MASYARAKAT15-01-2011 31-12-2011 
    119.S41B2011PEMBANTU HAL EHWAL ISLAM (PEMBANTU PENGUATKUASA)15-01-2011 31-12-2011 
    120.S41A2011PEGAWAI PERHUBUNGAN AWAM15-01-2011 31-12-2011
    121.S40B2011PEMBANTU PENGUATKUASA (PEMBANTU PENGUATKUASA SYARIE)15-01-2011 31-12-2011 
    122.S40A2011PEGAWAI BELIA DAN SUKAN15-01-2011 31-12-2011 
    123.S39B2011PEMBANTU HAL EHWAL ISLAM (GURU AL-QURAN)15-01-2011 31-12-2011 
    124.S39A2011PEGAWAI ARKIB15-01-2011 31-12-2011 
    125.S38B2011PEMBANTU HAL EHWAL ISLAM15-01-2011 31-12-2011 
    126.S38A2011PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM (KETUA UNIT SYARIAH)15-01-2011 31-12-2011 
    127.S37B2011PEMBANTU PENYELIDIK15-01-2011 31-12-2011 
    128.S37A2011PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM (KETUA UNIT PENAPISAN)15-01-2011 31-12-2011 
    129.S36B2011PENOLONG PEGAWAI TANAH NT1715-01-2011 31-12-2011 
    130.S36A2011PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM (PENOLONG PEGAWAI QARIAH)15-01-2011 31-12-2011 
    131.S35B2011PEMBANTU PENGUATKUASA (PEMBANTU PENGUATKUASA SYARIE)15-01-2011 31-12-2011 
    132.S35A2011PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM (NAQIB)15-01-2011 31-12-2011 
    133.S34B2011PEMBANTU PENGUATKUASA15-01-2011 31-12-2011 
    134.S34A2011PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM15-01-2011 31-12-2011 
    135.S33A2011PEGAWAI BERITA15-01-2011 31-12-2011 
    136.S32B2011PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN15-01-2011 31-12-2011 
    137.S32A2011KURATOR15-01-2011 31-12-2011 
    138.S31B2011PEMBANTU PENERBITAN15-01-2011 31-12-2011 
    139.S31A2011PUSTAKAWAN15-01-2011 31-12-2011 
    140.S30B2011PEMBANTU TADBIR (STOR)15-01-2011 31-12-2011
    141.S30A2011PEGAWAI PENYELIDIK15-01-2011 31-12-2011 
    142.S29B2011PEMBANTU TADBIR (PERKERANIAN/OPERASI)15-01-2011 31-12-2011 
    143.S29A2011PEGAWAI PENGUATKUASA15-01-2011 31-12-2011 
    144.S28B2011PEMBANTU SETIAUSAHA PEJABAT15-01-2011 31-12-2011 
    145.S28A2011PEGAWAI PENERBITAN15-01-2011 31-12-2011 
    146.S27B2011PENYELIA ASRAMA15-01-2011 31-12-2011 
    147.S27A2011PEGAWAI TADBIR (TANAH)15-01-2011 31-12-2011 
    148.S26B2011PEMBANTU PENYELIDIK SOSIAL15-01-2011 31-12-2011 
    149.S26A2011PEGAWAI TADBIR15-01-2011 31-12-2011 
    150.S25B2011PEMBANTU PERANGKAAN15-01-2011 31-12-2011 
    151.S25A2011PEGAWAI SYARIAH15-01-2011 31-12-2011 
    152.S24B2011PEMBANTU SYARIAH15-01-2011 31-12-2011 
    153.S24A2011PEGAWAI UNDANG-UNDANG15-01-2011 31-12-2011 
    154.S23B2011PEMBANTU TADBIR (UNDANG-UNDANG)15-01-2011 31-12-2011 
    155.S23A2011JURUKARTOGRAFI15-01-2011 31-12-2011 
    156.S22B2011PEMBANTU KESELAMATAN15-01-2011 31-12-2011 
    157.S22A2011JURUUKUR BAHAN15-01-2011 31-12-2011 
    158.S21B2011PELUKIS PELAN15-01-2011 31-12-2011 
    159.S21A2011JURUUKUR15-01-2011 31-12-2011 
    160.S20B2011JURUTEKNIK (LANDSKAP)15-01-2011 31-12-2011
    161.S20A2011PEGAWAI PERANCANG BANDAR DAN DESA15-01-2011 31-12-2011 
    162.S19B2011JURUTEKNIK (PERANCANG BANDAR DAN DESA)15-01-2011 31-12-2011 
    163.S19A2011JURUTERA (LETRIK)15-01-2011 31-12-2011 
    164.S18B2011JURUTEKNIK (MEKANIKAL)15-01-2011 31-12-2011 
    165.S18A2011JURUTERA (MEKANIKAL)15-01-2011 31-12-2011 
    166.S17B2011JURUTEKNIK (LETRIK)15-01-2011 31-12-2011 
    167.S17A2011JURUTERA (AWAM)15-01-2011 31-12-2011 
    168.S16B2011JURUTEKNIK (AWAM)15-01-2011 31-12-2011 
    169.S16A2011JURUTERA15-01-2011 31-12-2011 
    170.S15C2011TUKANG K3 (TUKANG KAYU)15-01-2011 31-12-2011 
    171.S15B2011JURUTEKNIK UKUR15-01-2011 31-12-2011 
    172.S15A2011ARKITEK LANDSKAP15-01-2011 31-12-2011 
    173.S14C2011TUKANG K3 (TUKANG CAT/ TUKANG TULIS)15-01-2011 31-12-2011 
    174.S14B2011JURUTEKNIK15-01-2011 31-12-2011 
    175.S14A2011ARKITEK15-01-2011 31-12-2011 
    176.S13C2011TUKANG K3 (TUKANG PAIP)15-01-2011 31-12-2011 
    177.S13B2011PEMBANTU PEGAWAI LATIHAN VOKASIONAL15-01-2011 31-12-2011 
    178.S13A2011PEMELIHARA HUTAN15-01-2011 31-12-2011 
    179.S12C2011TUKANG K3 (TUKANG BATU)15-01-2011 31-12-2011 
    180.S12B2011PEMBANTU VETERINAR15-01-2011 31-12-2011
    181.S12A2011PEGAWAI HIDUPAN LIAR15-01-2011 31-12-2011 
    182.S11C2011TUKANG K315-01-2011 31-12-2011 
    183.S11B2011PENGAJAR MEMBALAK15-01-2011 31-12-2011 
    184.S11A2011PEGAWAI PERTANIAN15-01-2011 31-12-2011 
    185.S10C2011PEKERJA AWAM KHAS (PENGENDALI MESIN)15-01-2011 31-12-2011 
    186.S10B2011RENJER HUTAN15-01-2011 31-12-2011 
    187.S10A2011PEGAWAI PERIKANAN15-01-2011 31-12-2011 
    188.S09C2011PEKERJA AWAM KHAS (PENJAGA PINTU TALI AIR)15-01-2011 31-12-2011 
    189.S09B2011PEMBANTU PERTANIAN15-01-2011 31-12-2011 
    190.S09A2011PEGAWAI VETERINAR15-01-2011 31-12-2011 
    191.S08C2011PEKERJA AWAM KHAS (OPERATOR ENJIN)15-01-2011 31-12-2011 
    192.S08B2011PEMBANTU HIDUPAN LIAR15-01-2011 31-12-2011 
    193.S08A2011PEGAWAI TEKNOLOGI MAKLUMAT15-01-2011 31-12-2011 
    194.S07C2011PEKERJA AWAM KHAS (OPERATOR PAM)15-01-2011 31-12-2011 
    195.S07B2011PEMBANTU PERIKANAN15-01-2011 31-12-2011 
    196.S07A2011JURUANALISA SISTEM15-01-2011 31-12-2011 
    197.S06C2011PEKERJA AWAM KHAS (OPERATOR LOJI)15-01-2011 31-12-2011 
    198.S06B2011JURUTEKNIK KOMPUTER15-01-2011 31-12-2011 
    199.S06A2011PEGAWAI EHWAL EKONOMI15-01-2011 31-12-2011 
    200.S05C2011PEKERJA AWAM KHAS (ATENDAN LOJI)15-01-2011 31-12-2011
    201.S05B2011PEMBANTU MAKMAL15-01-2011 31-12-2011 
    202.S05A2011PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN SISWAZAH15-01-2011 31-12-2011 
    203.S04C2011PEKERJA AWAM KHAS (OPERATOR JENTERA)15-01-2011 31-12-2011 
    204.S04B2011AHLI MUZIK/PEGAWAI KEBUDAYAAN B1715-01-2011 31-12-2011 
    205.S04A2011PEGAWAI SAINS15-01-2011 31-12-2011 
    206.S03C2011PEMANDU KENDERAAN BERMOTOR15-01-2011 31-12-2011 
    207.S03B2011JURUSOLEK15-01-2011 31-12-2011 
    208.S03A2011PEGAWAI TEKNOLOGI MAKANAN15-01-2011 31-12-2011 
    209.S02C2011PEMANDU KENDERAAN BERMOTOR (PENJALAN JENTERA)15-01-2011 31-12-2011 
    210.S02B2011AHLI FOTOGRAFI B1715-01-2011 31-12-2011 
    211.S02A2011AHLI MUZIK/PEGAWAI KEBUDAYAAN B4115-01-2011 31-12-2011 
    212.S01C2011TUKANG K2 (TUKANG BUAT BADAN KERETA)15-01-2011 31-12-2011 
    213.S01B2011PEREKA B1715-01-2011 31-12-2011 
    214.S01A2011PEGAWAI KEBUDAYAAN B4115-01-2011 31-12-2011 
    215.T00A2009PROGRAM LATIHAN PEMERKASAAN KEUPAYAAN SISWAZAH05-06-2009 31-12-2011


    http://www.e-recruitment.gov.my

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...