Sunday, February 6, 2011

TINGKAT DUA la...

Alkisahnye... ader 4 org sahabat baik yg teringin nk jadi kaya dan berjaya... kita gelarkan saja mrk A, B, C dan Samad... mrk pun berbincang bagaimana utk memulakan perniagaan. Setelah mencapai kata putus mrk sudi menjadi rakan kongsi dan menubuhkan sebuah bengkel kereta sbb melalui penelitian samad, bisnes bengkel kereta amat menguntungkan memandangkan pengeluaran kereta di negara ini meningkat saban tahun... So setelah mendapatkan sebuah lokasi yg sgt strategik dan men'setup' bengkel mrk sebaik mungkin, maka tiba hari yg dinanti-nantikan...mrk pun tak sabar menyambut ketibaan pelanggan mrk yg pertama.

namun saat berganti minit, minit berganti jam, tapi takder sorg pun yg datang utk merepair or menyervis kereta dibengkel mrk...

"Hairan bin ajaib ni.... takkan org tak nampak signboard kita yg besar tu... bengkel depan tu ramai plak org datang kan. B cer ko check kat bengkel tu apa yg dia ader kita takder." samad merasa gusar dan bengang.
"Bro, bengkel depan tu tools dorg canggih2 la... so mcm maner ni?" B memberikan report.

"Takper... kita beli jgk yg serupa mcm tu. Jom." Samad x puas hati... ari tu jgk mrk memasang segala peralatan yg canggih2 dlm bengkel mrk.

Tapi tunggu punya tunggu tetaplah jgk takder sorg pun customer yg dtg ke bengkel mrk... Pelik sgguh rasanya kan. Mrk berempat pun berdiri la di depan bengkel itu utk melihat kekurangan bengkel itu.

"Cat cantik, kedai luas boleh muat 5 bijik keta sekaligus tapi naper org tak masuk ek?" A kepelikkan...

"Bengkel depan tu dah mandrem kedai kita kot, tu yg org tak nmpk tu." Samad pula memberi pendapat.

"Bukanlah... aku rasa customer takleh masuk bengkel kita sbb kedai kita ni dkt TINGKAT DUA la... patutla takder org datang," akhirnya C mendapat jawapan yg tepat....

fikir2kan

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...