Tuesday, March 30, 2010

Sesumpah

Kalau sebut jer sesumpah, pasti korang terbayang binatang yang suka menukarkan dirinya tu. Samaler cam manusia pun, kalau suka tukar2 perangai tu macam sesumpah ler jugak. Nak sebut M****** takut berat sangat.

Biasanya sifat nie di tuju kepada lelaki. Ini kerana mereka pandai menyamar sebagai bujang dan pandai juga berlakon. Aktor hero sebegini adalah sinomin dengan mana-mana lelaki berhidung belang. Tapi kadang2 perempaun juga mempunyai sifat yang sama. Cuma sifat ini payah atau jarang untuk dilihat pada mereka yang belum kawin. Sifat ini akan dilihat pada perempaun yang sudah kawin (***tapi bersyarat dan akan disenaraikan dibawah).

kadang-kadang mereka ini amat kontra perangainya pada permulaan kita mengenali mereka dan semasa perangai sebenar ditunjukkan. Sifat mereka ini juga boleh di ibaratkan seperti sesumpah yang sebenar atau seperti sifat perangai ....

Sifat ini memang akan membuatkan kita rasa menyampah dan nak terajang golongan ini. Oklah setakatnie saja dulu, kan nanti ikut marah nie jadi karangan 300 patah perkataan lak.

***Syarat
- perempaun tu bukan bini korang
- da kenal sebelum dia kawin
- korang jgn ada perasaan kat dia ( lau ada tu ko dengki dia kawin)
- sebelum kawin pun ko da rasa nak lempang dia (tu tanda2 perempuan tu memang hempah)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...