Saturday, December 25, 2010

Perempuan Kalau tak Jelita

Kalau si jelita buat jahat..
Lelaki akan kata: mesti ada krisis dalaman, kesiannya!
Kalau si jelik buat jahat..
Lelaki akan cakap: dah la muka tak lawa, perangai pon sama gak!

Kalau si jelita pendiam..
Lelaki akan kata: wow! Inilah cirri-ciri isteri idaman, pendiam tu pemalu maknanya.
Kalau si jelik pendiam..
Lelaki akan cakap: tak reti nak komunikasi langsung. Macam sombong pon ada!

Kalau si jelita menolong seseorang lelaki..
Lelaki akan kata: inilah heroin sejati!
Kalau si jelik menolong seseorang lelaki:
Lelaki akan cakap: ala…taktik nak mengurat la tu..

Kalau si jelita dapat lelaki kacak sebagai kekasih..
Lelaki akan kata: ok lah tu..bagaikan pinang dibelah dua.
Kalau si jelik dapat lelaki kacak sebagai kekasih..
Lelaki akan cakap: tak padan langsung! Kena bomoh agaknya?

Kalau si jelita ditinggalkan kekasih..
Lelaki akan kata: buta ke mamat tu? Dapat awek cun pun lepaskan..meh la kasi kat aku!
Kalau si jelik ditinggalkan kekasih..

Lelaki akan cakap: patut la kena reject, tak menepati piawaian langsung!

Kalau si jelita memandu BMW..
Lelaki akan kata: mesti ada sugar daddy!
Kalau si jelik memandu BMW..
Lelaki akan cakap: ala…ni mesti anak orang kaya!

Kalau si jelita enggan bergambar..
Lelaki akan kata: pasti takut gambar-gambarnya tersebar.
Kalau si jelik enggan bergambar..
Lelaki akan cakap: sedar pon diri.

Kalau si jelita menuang air ke gelas lelaki..
Lelaki akan kata: caring sungguh.
Kalau si jelik menuang air ke gelas lelaki..
Lelaki akan cakap: nak tunjuk caring ler tu..

Kalau si jelita bersedih hati..
Lelaki akan cakap: don’t worry, I will make you happy forever.
Kalau si jelik bersedih hati..
Lelaki akan cakap: sikit-sikit nak nangis! Mengada-ngada.

Kalau si jelita masak..
Lelaki akan kata: dah la lawa, pandai masak pulak tu..
Kalau si jelik masak..
Lelaki akan cakap: entah sedap ke tak..???

Kalau si jelita main-main missed call..
Lelaki akan kata: taka pa, dia suka bergurau.
Kalau si jelik main-main missed call..
Lelaki akan cakap: kau ni tak ada kerja lain ke..? Sibuk ni tau!

Kalau si jelita hantar e-mel..
Lelaki akan kata: sukanya…
Kalau si jelik hantar e-mel..
Lelaki akan cakap: balik-balik e-mel dia..boring..!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...