Friday, December 31, 2010

“I miss you…”

Oleh: Brother Love.. for sharing

Apabila terlanjur beberapa hari tidak menulis mengikut rutin di blog Brother Love ni, rasa rindu mulai menyelubungi jiwa. Rasa seperti ada yang tidak kena… dalam studio, library, even masa travelling pun, terfikir “Eh apa lagi yang belum aku lakukan?” Bila letakkan kepala ke bantal, “Alaaaa…aku belum tulis lagi artikel terbaru!”

Can you guys imagine? Kita belum pernah bersama, belum pun berjumpa, jauh sekali membelangkaskan diri kita…NAMUN, rasa rindu menyentuh kalbu…even menulis di blog sendiri pun bagai rindu untuk berhubung… I’m very-very sure, ramai yang begitu…

Bukan ada hubungan, bukan kenal…tapi rindu. Berchatting tiap masa, namun belum jumpa, belum kenal, katanya, “I miss you” Hanya kenal pada suara, bergelak ketawa di talian mobil… habis saja perbualan itu, rasa rindu mencengkam kalbu, “Ahhh…I miss you so much, I miss your voice!” Ramai juga yang melihat dari jauh, kenal dari sekitar, tapi… “Oh God…I miss you.” Malah, ada yang sudah putus cinta…sudah hilang lama, tapi masih… “I miss you”

Bagi Bro Razzi…itulah indahnya rindu! Tanpa jumpa, tanpa bersama, tanpa sentuhan, tanpa kucupan, rasa rindu dari kesepian yang tercipta dari keindahan cinta itu bisa membuatkan kita mengucapkan, “I miss you…”

Kawan-kawan dan teman pasti marah, pasti cuba menasihati,

“Eh pasal apa kau nak rindu dia? Dia tak rindu kau pun.”
“Kau kenal dia pun tak, boleh kau rasa sayangkan dia? Rindu dia?”
“Dia sudah lama pergi, buat apa kau nak merindui dia lagi?”

Well, to me…jika anda tidak merindu, maka keringlah hati anda, jika susah untuk mengucapkan “I miss you…” well, you’re such a boring person!

hey, apa salahnya merindu? Apa salahnya I miss you? Rindu pada suaranya, rindu pada kata-katanya, rindu pada gelak ketawanya yang selalu mencuit hati, rindu pada manjanya…rindu pada caranya mengambil berat, rindukan sentuhannya. APA SALAHNYA? …its sweet though, Go ahead babe!

Pabila ujud rasa rindu dalam diri kita, biar pun hanya kita sendiri….Itulah tandanya kita punya perasaan yang sangat suci dan berkualiti kerana kita menghargai seseorang beb.

What a great person we are!!

…Kita rinduinya, hargai dirinya, kita kagumi caranya! Itu sesuatu yang sangat mulia di sisi Tuhan yang Esa! Kalau sudah begitu, masa bisa ianya tidak baik? Pasti, rindu adalah sesuatu yang amat baik!

Asalkan ia tidak memudaratkan kita, maka it’s better for us to miss someone daripada merintih sedih. Take it missing the loved ones tu sebagai keindahan kita, nikmat kita dalam cinta. Biarlah dia sudah pergi, biarlah dia kecewakan kita, tetapi kita treasure the moment!

“Biarlah kita belum betul kenal, belum jumpa lagi… namun itulah kita, itulah perasaan kita, itulah diri kita yang sangat mulia, amat prihatin dan penuh dengan kasih dan sayang…penuh dengan keindahan cinta, Treasure it!!”


Now the question remain is, “Do you even miss someone?”

1 comment:

Abdul Ghaffar A Samad said...

Rasa rindu itu datang dari ilahi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...