Tuesday, November 9, 2010

Mengapa lelaki ‘BERUBAH ARAH’?

Satu persoalan yang pasti ramai wanita ingin tahu tentang lelaki sebegini kan?

  1. Lelaki yang dalam hebat bercinta, tiba-tiba hilang entah kemana. Tahu-tahu nak putuskan hubungan.
  2. Bertahun dicurahkan kasih sayang kepadanya tiba-tiba dia berubah arah suka kepada yang lain.
  3. Malah ada pula lelaki yang mendapat zuriat sempurna dan cantik hasil dari perkahwinannya, tidak berpuas hati lantas mulai keluar-keluar dan tinggal-tinggalkan keluarga.

“Pelik betul rasanya apabila dia kelihatan bahagia selama ini. Dia benar-benar ingin bersama dengan kita. Dia yang beriya-iya mahu bercinta…BUT at the end of the day…dia BERUBAH ARAH!”

Paling menyakitkan hati wanita, si lelaki ni boleh jatuh cinta dengan :-

  • Wanita yang tidak cantik, malah bercinta dengan wanita yang sudah ‘lesu’
  • Wanita yang sudah bercerai berkali-kali, janda yang sudah punya 4-5 orang anak
  • Wanita yang jauh lagi tua darpada anda, malah tua darinya…

why?…Why?… WHY?!!

Mesti ada sesuatu yang dia tidak dapat kecapi di dalam perhubungannya sebab itulah dia boleh berubah arah. Dan wanita-wanita yang tersenarai di atas itu pula BIJAK mengambil kesempatan itu. Malah dengan hebat melayan dan memberinya peluang…

Put aside ‘Minyak Senyonyong’ or ‘Minyak orang mati dibunuh’ laaa…itu dah Black Magic, ilmu hitam kira dayus lah siapa-siapa guna. What we want to know, natural cause, why lelaki berubah?!


Tanya diri anda sendiri soalan-soalan ini…

  1. Adakah dia tidak happy yang sebenar-benarnya?
  2. Adakah sesuatu perkara yang dia mahu lakukan tetapi anda tidak benarkan?
  3. Adakah fizikal and shape anda sudah tidak seperti dulu, oleh sebab itu lelaki anda berubah arah?
  4. Adakah anda menghalang cita-citanya?
  5. Mungkin cara percakapan anda sudah agak kasar dan tidak semesra dulu lagi?
  6. Mungkin juga anda sudah agak ‘MALAS’ di ranjang?

Cuba jawab seikhlas mungkin, dan pasti…naluri anda akan memperkatakan hal yang sebenar.
To me, seorang lelaki yang benar-benar cintakan wanita, dia tidak akan tiba-tiba berubah arah, melainkan kerana ada sesuatu kejadian yang sudah terlalu lama dipendamnya, yang tidak dapat dia lakukan atau keluarkan…

Lalu, hadir pula wanita-wanita yang membawa cahaya kepadanya yang bagai sesat di dalam terowong yang gelap itu…Datang membawa sinar harapan, membawa berbagai peluang…

Di kala itu, anda cantik macamana pun, anda masih solid, bergetah, anda bagus dan hebat layanan anda…sedap atau tak sedap layanan seks anda, well… sudah tidak penting! sudah tidak dihiraukan lagi. Yang difikirkan mereka adalah FREEDOMMM!!!

…tanpa mengira yang hadir itu wanita cantik atau hodoh, tua atau muda, janda atau dara, Itu bukan persoalannya, yang dia mahu hanyalah FREEEDOMMM!!!

Now, you nak cakap, “aku punya lawa, punya solid, sexy…dia boleh pergi bercinta dengan yang hodoh tu? apa kelas? Tak hengat!!” …nope no point in that! Because look is got nothing to do with….compare to companionship!

The key to a good and great relationship is jadilah…
Teman setia, teman berbual, teman tempat meluah rasa, teman yang selalu menyokong, teman yang bukan suka mengkritik, menghina, teman yang tidak memeningkan kepala, tidak cemburu, teman yang ghairah berkasih sayang, teman yang menghiburkan…all this compile to one, we call it A GREAT COMPANION!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...