Thursday, May 13, 2010

Kisah Anak Kerbau dan Anak Khinzir..

Kisah Anak Kerbau dan Anak Khinzir..

Diceritakan di dalam sebuah hutan tinggal la berbagai-bagai jenisbinatang.. Ada pun dalam banyak-banyak binatang nie terdapat duasahabat karib iaitu seekor anak khinzir dan seekor anak kerbau..

Pada suatu petang, sedang mereka melepak-lepak di sebuah taman hutan,

khinzir : Eish, boring la plak kan kerbau..

Kerbau : AAh, boring betul.. Kau pikir ape yang patut kite buat agar hilang boring kiter nie..

khinzir : Ha, aku ade satu cadangan. Ape kate kite melukis. Kau lukis muke aku dan aku lukis muke kao.

Kerbau : Hm, ok gak. First ko lukis muke aku dulu pastu aku plak lukis muke kau.

khinzir : Ok. Kau dok diam2..

5 minit kemudian

khinzir : Hah, dah siap, nah..

Kerbau : Wa lawa nya kau lukis.. Ok sekarang aku plak lukis muke kau..

Maka anak kerbau pun mula melukis muke anak khinzir..

5 minit kemudian

Kerbau : Nah dah siap muke kau yang lawa ni..

khinzir : (Muke tetiba jadi merah)(lalu marah kat anak kerbau)Ape yang kau lukis nie Kerbau???

Kerbau : La betul la ape yang aku lukis tu.(Kerbau tak puas hati)

khinzir : Nie bukan muke aku Nie muke khinzir..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...