Friday, October 14, 2011

Wanita Umpama Ikan

Wanita nie boleh diibaratkan seperti ikan. Mereka boleh dikelaskan kepada beberapa jenis ikan yang utama. Ikan apakah pilihan anda?


IKAN SALMON

Bentuknya OK, indah. Dagingnya pula pink muda dan sangat enak dimakan. Tapi sayangnya mahal, soalnya masih boleh diimport. Sesuai, ada nilai... ada kualiti...


INI WANITA BERKERJAYA.




IKAN ARWANA


Kalau yang ini, bila di dalam akuarium memperlihatkan kesombongan dan keangkuhan kerana tahu tubuhnya indah, langkahnya lemah gemalai dan memancing mata... Nakal melihatnya di manapun dia bergaya... So, pasti harganya mahal kalau ingin memilikinya. INI


PERAGAWATI atau CELEBRITI..




IKAN PIRANA

Ikan jenis ini payah nak jumpa, jika ada ianya diimport secara haram. Ianya nampak cantik, tapi awas, sekali pegang habis korang sampai ke tulang dikikisnya. Boleh dikagumi tapi tak boleh dimakan atau dibuat hiasan.

INI PEREMPUAN PISAU CUKUR


IKAN TOMAN

Ikan toman mempunyai cara makan yang agrasif, Kebiasaanya ikan ini akan merebut umpan yang dipasang pada mata kail. Jika ikan ini makan umpan, jaga-jaga la korang tarik balik mata kail jangan kasi putus.

PERAMPAS SUAMI ORANG


IKAN MAS KOKI


Ini jenis ikan yang lumayan mahal. Indah bentuknya, warnanya dan lenggoknya... Sayangnya hanya boleh dilihat, dikagumi tapi tidak boleh dimakan kerana termasuk dalam kategori ikan hiasan...


INI BINI ORANG


IKAN BANDARAYA


Jenis ini murah dan sering menempel di kaca akuarium. Kalau sudah menempel, sangat susah nak melepaskannya... macam gam!!


INI AWEK ALIM, ANAK USTAZ NI...


IKAN KELI

Kalau yang ini harganya pun murah. Kat mana-mana pun boleh jumpa dan makan. Banyak dijual di tepi jalan.. Harus hati-hati..

INI AWEK TEPI JALAN.


IKAN BILIS


Bentuk dan rasanya gitu-gituuu saja... Selalunya sedap dimakan kalau tiada sayur dan tidak ada lauk lain. Hehe....


INI BINI SENDIRI.

IKAN BUNTAL

Dengar kata ikan jenis nie kat jepun jer orang makan sebab ikan nie dipercayai beracun. Tak susah nak kenal ikan buntal nie, kalau nampak gemok2 tu ya la hahah. 

INI BINI TUA

4 comments:

Anonymous said...

hahah kenapa bini sediri ikan bilis, goreng pun sodap

Laksamana said...

tu ler biasa lelaki, yang depan mata semua x best, nak juga yang jauh2, sekali yang depan mata pun hilang, menangis wa cakap luu

Miss Padora said...

hahaha, macam-macam jenis ikan ada..p tak baik la umpamakan perempuan macam ni...klo kena batang hidung sendiri baru tahu

Laksamana said...

hehe sekadar hiburan semata-mata

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...