Saturday, March 27, 2010

Lilin

Sejak dari kecil kita ditanya bila besar nak jadi apa. X semua apa yang kita cakap semasa sekolah dulu menjadi kenyataan. Ada juga mendapat lebih dari itu. Aku masih ingat zaman sekolah cikgu tanya bila besar nak jadi apa. Jawapan fames aku time tu cikgu. sbb aku time tu x pandai dan dlm family aku x der yang keja besar2. Aku masih ingat Cikgu yang berjaya mendidik aku sehingga berjaya dan panadai menbaca. Cikgu Mahiran, haha tu la nama cikgu yg ajar aku membaca semasa aku darjah 5. Masa aku sekolah dari darjah 1 hingga 3, x der cikgu yang ajar aku membaca betul2. heheh time tu aku x penah masuk tadika. so bila masuk darjah satu terus x dpt membaca cam kawan2 lain.

Cikgu2 skrg perlu mempunyai semangat spt cikgu mahiran. Bukan jadi cikgu sbb x der kerja. Mendidik anak bangsa bukan satu kerja yg mudah. tapi jika guru2 muda mempunyai keazaman dan keikhlasan. Kerja ini akan menjadi sgt mudah.

guru ibarat lilin. bukan semua org snggup berkorban

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...